Segíthet-e az országgyűlésbe való bejutásban az olcsóbb és biztonságosabb szex ígérete?

2017. október 05. - Ella Orsolya és Elek Dorián

Kérdéses, hogy mennyire tekinthető sikeresnek a Momentum Mozgalom, melynek hónapok óta nagyrészt abból áll a kommunikációja, hogy október közepén lesz egy minden szakpolitikát átfogó programja. Természetesen fontos, hogy egy párt rendelkezzen választási programmal, azonban el kell ismernünk, hogy a választók túlnyomó többségét ez egy kicsit sem hozza lázba. Legalábbis hazánkban biztosan nem. Arról pedig már korábban írtunk, hogy manapság a politika sokkal inkább a karizmatikus vezérek, és nem a minőségi pártprogramok harca.

momentum.png

A párt nemrég kezdte el feltölteni Youtube csatornájára a hónap közepén megjelenő választási programjukat reklámozó videókat. Ezek közül megnéztük a legfrissebbet, az egészségügyről szóló kisvideót, hiszen ez az a szakpolitika, melyre a társadalom túlnyomó többsége is megoldandó problémaként tekint.

A videónak már az első pár képkockája meghökkentő, hiszen a tizedik másodpercben egy, a képi világában igencsak explicit svájci prevenciós reklámot vágnak be. Természetesen ez egy biztonságos szexet népszerűsítő videónál szokványos, azonban az eddig látott magyar kampányvideókhoz képest szokatlan.

A bevágott külföldi reklámok a szűrővizsgálatok fontosságára helyezik a hangsúlyt, így a Momentum is a prevencióra fókuszál, valamint a videó alatt ezt írják egy kommentben: “A fogamzásgátló tablettákat is bevonjuk az államilag támogatott gyógyszerek körébe, valamint lehetővé tesszük a sürgősségi fogamzásgátlók vény nélküli elérését a gyógyszertárakban.”

Ahogy a videóban sem, úgy a párt alapvető kommunikációjában sem ez lesz a fő üzenet, hiszen a népességfogyás komoly kihívást jelent mind Magyarország, mind pedig a kontinens számára. Az viszont kétségtelen, hogy egy alapvető társadalmi, materiális problémára reagál.

A videó és az ajánlat is elsősorban a fiatalokat célozza. Egy olyan társadalmi csoportot, amelyet a Fidesz a legkevésbé tud – és akar – megszólítani, hiszen mind a rezsicsökkentésnél, mind a gyermekvállalást ösztönző családpolitikánál inkább a 30 feletti korosztály a célcsoport. A legtöbb 18-30 éves számára azonban fontosabb a biztonságos és olcsó nemi élet ígérete, mint a CSOK (legalábbis a jelenlegi életszakaszukban).

Összevethetjük ezt a programot a Magyar Liberális Párt könnyű drog legalizálási javaslatával, hiszen ők is a fiatalokat akarják megcélozni a programjukkal. Ennél azonban sokkal hatékonyabb lehet a Momentum nagyobb réteget megszólító, materiális kérdése.

A kis pártok részéről tehát teljesen logikus lépés a fiatalok felé való orientálódás, mivel a “nagyok” csak minimális erőfeszítést tesznek az ifjúság megszólítására. Itt érdemes azonban hozzátenni, hogy a fiatalok a legmegbízhatatlanabb szavazók: politikai preferenciájuk többször változhat, nem kötődnek annyira egy politikai párt brandjéhez, mint az idősebb korosztály.  

A kérdés tehát az, hogy egy széles társadalmi réteget anyagilag érintő felvetés elegendő-e ahhoz, hogy a fiatalok egy olyan kis pártra adják le a szavazatukat, melynek még az országgyűlésbe való bejutása is bizonytalan. Tudja-e egyáltalán a párt ehhez hasonló programpontokkal mobilizálni az amúgy politikától elforduló ifjúságot?

A bejegyzés trackback címe:

https://paradigma.blog.hu/api/trackback/id/tr5913692514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.