A Paradigma Intézet blogja

Miért történnek George Floyd esetének tucatjai az USA-ban?

2020. június 03. - Buka Dávid

Az egész interneten végigsöpört a hír, miszerint egy afroamerikai férfit rendőri intézkedés közben meggyilkoltak. Az áldozat bűne az volt, hogy hasonlított valakire, aki hamis pénzzel próbált meg fizetni egy boltban. A férfi nyakán pontosan 8 percig térdelt a rendőr, egészen addig amíg az oxigénhiánytól George Floyd elájult, majd meghalt. Közben végig az életéért és levegőért könyörgött, amelyről videófelvétel is készült. Az esemény egy tragédia, erről szinte teljes a konszenzus, ám eredményeképpen immáron napok óta tart a fosztogatásba és rombolásba fulladt tüntetéssorozat Minneapolisban, és mostanra már több nagyvárosban is.

george-floyd-protests2.jpg

Kép forrása: https://indianexpress.com/article/world/george-floyd-death-us-protests-donald-trump-6437122/

Először is érdemes megértenünk azt, hogy az USA rendfenntartó szervei miért olyanok amilyenek, miért mindennaposok náluk a túlkapások. Az elsődleges indoka ennek az, hogy a fegyverviselés alkotmányos joga minden amerikai állampolgárnak. Az európai országokban, többek között hazánkban is, egy rendőrnek relatíve kevés félnivalója van egy intézkedéskor. Az állam fegyver monopóliuma miatt hatalmas fizikai fölényben van az állampolgárokkal szemben, így a puszta rendőri mivolta túlnyomó többségben megelőzi az erőszakot. Az Egyesült Államokban viszont akár egy egyszerű igazoltatás is lövöldözésbe fulladhat, és fullad is sokszor. Egészen egyszerűen, ott egy rendőrnek tényleg az élete foroghat kockán egy intézkedéskor, hiszen sosem lehet tudni, hogy a fegyver melyik oldalán végzi. Ezért is jogszerűek ott az olyan, nálunk akár elképzelhetetlen jogszabályok, mint például a „gyanús mozdulatra” leadott lövés, amely a rendőr szubjektív megítélésére bízza az igazoltatott ember életét. Ennek is köszönhető, hogy az USA messze a legelső nemzetközi viszonylatban a rendőrgyilkosságok és a rendőrök által elkövetett gyilkosságok terén is. George Floyd esete azért is felháborító, mert a veszélyesség semmilyen jelét nem mutatta. Nem értette, hogy miért kellene őt egy olyan bűncselekményért előállítani, amit nem követett el. Azt viszont látni kell, hogy ezek a bűncselekmények tovább mennek az egyszerű rasszizmusnál.

A rendőri túlkapások vajon miért érintik jobban a fekete közösséget, mint a többi etnikumot? Az USA bűnözési nyilvántartása teljesen eltér az európai normáktól. Itt az illető neme és kora mellett annak bőrszínét, valamint vallási hovatartozását is rögzítik, így a társadalomra jól eloszthatóan vannak számontartva a bűnözők, csoportjaik szerint. Ebből az adathalmazból derül ki az, hogy a feketék annak ellenére, hogy 12%-át teszik ki az amerikai társadalomnak, több mint 33%-át a börtönlakóknak, míg a fehéreknél ez az arány 62% és 30%. Ebből következik a két széles amerikai narratíva: a liberális, miszerint a rendszerbe intézményesült rasszizmusnak köszönhetően sokkal több feketét ítélnek el a bíróságokon, valamint állítanak elő a rendőrök. A jobboldali felfogás szerint viszont az afroamerikai kultúra ezer szálon kapcsolódik a bűnözéshez, ezért is található meg ez a nagyságrendi különbség. Az igazságot nem kíséreljük megállapítani, az viszont egészen biztos, hogy ezek az arányok elmélyültek a köztudatban, és elsőrendűen befolyásolhatják mind a rendőr, mind pedig az egyszerű állampolgárok hozzáállását.

A tüntetések egyelőre nem a Martin Luther King által lefektetett, békés afroamerikai demonstrációknak felelnek meg. Az utcákon már egy embert halálosan meglőttek, több millió dollár kárt okoztak, valamint egy rendőrőrsöt is elfoglaltak a tüntetők. Az etnikumok közötti konfliktusnak a 21. században egyáltalán nincs létjogosultsága, ennek ellenére a világ vezető hatalma jelenleg ott tart, hogy kénytelen bevetni a hadsereget a Nemzeti Gárda képében, hogy megfékezze a további pusztítást. Felmerül az a kérdés, hogy a tragédiát érdemes-e újabb tragédiákkal kifizettetni? Az afroamerikai sztereotípiákat pedig az utcák felgyújtása, kocsik rongálása, boltok fosztogatása nem fogja gyengíteni, éppen ellenkezőleg. Az állandó feszültség és frusztráció artikulálatlan és elkeseredett kommunikációja ez, amely már jó ideje gyűlt a #blacklivesmatter zászlaja alatt. 

Ami biztos, hogy George Floyd halálára nem újabb halálesetekkel kellene emlékeznie az amerikai társadalomnak.

 

A bejegyzés szerzője politológus hallgató, a Paradigma Intézet gyakornoka

Források:https://www.vox.com/identities/2020/5/27/21271667/george-floyd-death-police-kneed-in-the-neck?fbclid=IwAR1Y4DRQRkWI0fyugH7QMbge2gIauqaU_ZDCK5ovqDLRLV4NKZtAnMXp1s

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52854037

 

A bejegyzés trackback címe:

https://paradigma.blog.hu/api/trackback/id/tr4315737732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2020.06.04. 08:55:51

"Az elsődleges indoka ennek az, hogy a fegyverviselés alkotmányos joga minden amerikai állampolgárnak."

Ne haragudj, de ez szándékos hülyítés, egy "demokratikus" "intézmények" irányában elkötelezett ember ilyet, ha van nyócáltalánosa, akkor nem ír le!

Alkotmányos jog a fegyverviselés, de nem minden állampolgárnak. A jogszerű fegyvertartásnak ott is - államonként eltérő, és néha elképesztően hülyén hangzó - szabályai vannak. A rendőrök elleni erőszakot az esetek nagy részében nem szabályosan, engedéllyel tartott lőfegyverrel követik el, hanem illegális fegyverekkel.

MACISAJT 2020.06.04. 08:59:30

A probléma jóval összetettebb.

1.Az USA egy fasiszta rendőrállam. Több, mint kétmillió emberrel a rácsok mögött az Egyesült Államoknak több fogvatartottja van, mint bármelyik másik nemzetnek. A Föld lakosságának 4,4 százaléka, de a bebörtönzöttek negyede él az USA-ban.
A fogvatartottak aránya a lakossághoz képest a második legmagasabb a világon, 100 ezer főből 666 van börtönben. Ezt az arányt csak a Seychelle-szigetek tudja überelni.

Az Igazságügyi Minisztérium 2017-es jelentése szerint további 3,8 millióan vannak próbaidőn és 870 500 ember szabadult 2015 óta.

A színesbőrű lakosság aránytalanul magas hányadban érintett. Az afrikai-amerikaiak 5,1-szer, a latinók 1,4-szer többen vannak bebörtönözve, mint a fehérek, és 11 államban 20-ból egy afrikai-amerikai férfi biztosan börtönben van. A lakosságnak csak 32 százaléka kerül ki közülük, de a börtönben élők 56 százaléka.

2.A meggyilkolt Floyd sem éppen maszületett bárány volt, akit tévedésből stb.
Valóságban egy erőszakos rabló volt, olyan priusszal ami eleve gyanússá tette.

3. A "demokrata" politika és a "liberális" média( ugyanaz amelyik szó nélkül hagyta/hagyja Macron rendőrségének százszor súlyosabb leszámolásait ) eljöttnek látta az alkalmat, hogy leszámoljon Trump-al.

Ebből a három tényezőből aztán lett káosz és anarchia. Ugyanúgy mint Kijevben a Majdanon.

nemecsekerno_007 2020.06.04. 09:14:40

@MACISAJT: Meg persze vannak akik gerjesztik :) Kína, Oroszország, demokraták, Irán. Már ha a Cui prodest? Kérdését is megkapirgáljyk :)

midnightcoder2 2020.06.04. 09:14:56

@MACISAJT: 1. Az USA az egyetlen olyan ország a világon, ahol liberalizmus van. Valódi, nem az európai, liberalizmusnak álcázott vörösnácizmus. A kommunisták már azért a világ civilizáltabb részein nem annyira elfogadottak, a maguk 10-20 Holocaustnyi áldozatával, ezért kell őket zöldre vagy kékre festeni. De az európai balliberális ugyanaz a véreskezű tömeggyilkos mint az amerikai baloldal is, meg minden más baloldal is - a baloldaliság alapja az elnyomás és a gyilkolás. Igen, szegény négereket néha ártatlanul is lelövik. De azért én megnéznék egy ilyen arányt az áldozatok között is: vajon hány négert öl meg az USA-ban fehér ember, és hány fehér embert néger ? Nézd meg az amcsi zavargásokat! Na azért vannak ott a rendőrök, és azért olyanok amilyenek, mert elég sok olyan ember van, aki ilyeneket csinálna, ha nem lennének.

2. Pontosan. Mi történt ? Egy amcsi rendőr - akit jó eséllyel elég hamar meg fognak ölni a börtönben a négerek - leszorított egy közveszélyes bűnözőt. Erre az amcsi négerek, és a balfék sajtó által behülyített fiatalok azonnal megragadták az alkalmat egy jó kis törésre-zúzásra, fosztogatásra.

3. Ez pontosan így van.

Irbisz 2020.06.04. 09:23:23

"Ebből az adathalmazból derül ki az, hogy a feketék annak ellenére, hogy 12%-át teszik ki az amerikai társadalomnak, több mint 33%-át a börtönlakóknak, míg a fehéreknél ez az arány 62% és 30%. Ebből következik a két széles amerikai narratíva: a liberális, miszerint a rendszerbe intézményesült rasszizmusnak köszönhetően sokkal több feketét ítélnek el a bíróságokon, valamint állítanak elő a rendőrök. A jobboldali felfogás szerint viszont az afroamerikai kultúra ezer szálon kapcsolódik a bűnözéshez, ezért is található meg ez a nagyságrendi különbség."
A magyarázattól függetlenül a tények azok tények: a feketék között sokkal több a bűnöző, de olyan arányban, amit semmilyen rendőri előítélet nem magyarázhat.
Másrészt aki a tényekből kiindulva rendőrként a feketékkel szemben óvatosabb (inkább bűnözőnek tartja hasonló szituációban mint egy fehért), az logikusan cselekszik, mind a józan ész mentén, mind az evolúció százezer évei alatt belénk épült gondolkodási, viselkedési mechanizmusoknak megfelelően.

" Az igazságot nem kíséreljük megállapítani, az viszont egészen biztos, hogy ezek az arányok elmélyültek a köztudatban, és elsőrendűen befolyásolhatják mind a rendőr, mind pedig az egyszerű állampolgárok hozzáállását."
Már ne is haragudj, aki a tényeket és valószínűségeketnem veszi figyelembe vonatkozó mindennapi döntésiben, az nem józanon gondolkozik.
Arra kell csak ügyelni, hogy ennek legyen tudatában, és pl. rendőrként ne éljen a minden fekete bűnöző sztereotipiával, de hogy velük szemben óvatosabb, az nemcsak érthető hanem kb. szakmai kötelesség.
Egyébként ezzel h. a feketék között több a bűnöző, maguk a feketék is tisztában vannak, nem is tagadják.

midnightcoder2 2020.06.04. 09:31:31

@Serény Vélemény: A valódi ok, az amerikai társadalom. Amiben benne van a fegyverviselés is - nem oka a dolognak, de az amcsik azért azok akik, mert fegyvert viselhetnek. Ez különbözteti meg a szabad embert, az alattvalótól. Ez egyfajta szimbólum is: Európában legalábbis ez mindig is a nemesek privilégiuma volt. De az amcsiknál nem ez az a tényező, ami miatt magas a bűnözés, hanem az, hogy megéri. Európában az átlagpolgár elég csóró, bár papíron roppant gazdag, de valójában nem sok olyanja van, amit megéri elvenni tőle. Illetve persze nyilván van olyan is, de az nem egy farostlemezből épült házban lakik, szimbolikus ajtókkal. Gyurcsányhoz, vagy Mészároshoz nem lehet csak úgy besétálni. Nálunk is sokkal kisebb volt a bűnözés a Kádár-rendszerben.

Másrészt, itt Európában azért nem annyira komoly probléma a kábszer mint az amcsiknál. Aztán az is gond lehet, hogy az amcsik egy része alapvető szolgáltatásokhoz mint Pl. az egészségügy sem feltétlenül fér hozzá.

És igen, valószínűleg van ott egy rakás néger aki a balfék sajtó által feltüzelve, esetleg némi kábszerrel a vérkeringésében, és stukkerrel a zsebében elég veszélyes tud lenni az ottani rendőrre. Ezért aztán az ottani rendőrök is idegesebbek, bár Pl. ebben az esetben egész biztosan nem azért térdelt a néger nyakára a rendőr mert attól kellett tartania, hogy lelövik. Elég jó eséllyel ő pont annyira utálta a négert mint a néger utálta a rendőrt. Ha valakiket gyűlölnek, az nem fogja szeretni azt, aki az utcán utána köp.

Kivlov 2020.06.04. 09:35:08

Azért mert az összes nemklasszikfehér népcsoport szereti mártírnak beállítani és sajnáltatni magát.
Legyen szó feketéről, zsidóról, romáról. Bármi vélt vagy valós sérelem éri őket, előhúzzák a rasszista kártyát. Az álszent világ meg hajbókol nekik 1945 óta.

midnightcoder2 2020.06.04. 09:38:56

@Irbisz: Itt egész biztosan arról volt szó, hogy a rendőr utálta ezt a feketét. Az adott helyzetben neki nem kellett semmiféle támadástól tartania. De ez nem feltétlenül rasszizmus: abban is biztos vagyok, hogy ez a fekete - és a hasonszőrűek - pont úgy utálják a rendőröket, és nem csak a fehéreket, de a feketéket is. És abban is biztos vagyok, hogy az amcsi néger rendőr semmivel nem szereti jobban az amcsi néger bűnözőket mint a fehér. Csak ebből az amcsi vörösnáci sajtónak ügyesen sikerült fagyi kérdést faragnia. Ami persze a részükről érthető: nekik a legfőbb vágyuk, hogy az amcsi átlagpolgár is szolga legyen mint az európai, akivel azt csinál az aktuális hatalom, amit csak akar.

Ennek az egésznek egy jó oldala van: újabb szög az amcsi világuralom koporsójába.

midnightcoder2 2020.06.04. 09:42:37

@Kivlov: Pontosan. Amúgy a fehér mellé odateheted az ázsiait is. A guglinál már szűrik a munkaerő felvételnél a fehér vagy ázsiai férfiakat. Persze mindezt az egyenlőség szent nevében. Ott már nyiladozik a kommunizmus. Nem baj, legalább az amcsik is megtudják milyen az. És mire Európában elsöpri a vörösnácikat az iszlám, már az amcsiknál is kinyílik a bicska a zsebében a polgárnak, ha kommunistát lát. És akkor legalább ez a fertő eltűnik a világból - más kérdés, hogy csak azért, hogy újabbaknak adja át a helyét...

Serény Vélemény 2020.06.04. 09:43:10

@midnightcoder2: "akit jó eséllyel elég hamar meg fognak ölni a börtönben a négerek"

... és az index valamelyik félkretén "újságírója" már gyakorlatilag örül is ennek...

nemecsekerno_007 2020.06.04. 09:49:28

@Serény Vélemény: Jaja, én is láttam. Függetlenobjektíve :)))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 09:50:00

Az amerikai kultúra alapja az erőszak, az amerikai alapkarakter a vadnyugati hős, aki mindenkit lepuffant aki nem tetszik neki.

Innen ered ez az egész. S mivel az integráció sikeres, anégerek is átvették ezt az eredetileg fehér archetípust.

Serény Vélemény 2020.06.04. 09:52:50

@midnightcoder2: "A guglinál már szűrik a munkaerő felvételnél a fehér vagy ázsiai férfiakat."

Egyszer végignéztem egy iTunesU java developer szemesztert, ott speciel a tanár indiai muksó volt, a diákok nagy része meg távol-keleti, vagy származású volt. Olyan túl sok afróa srác, és főleg afroa lány nem volt...

CoolKoon 2020.06.04. 10:07:28

@Serény Vélemény: "Alkotmányos jog a fegyverviselés, de nem minden állampolgárnak." - Fogalmad sincs, hogy miről beszélsz. Láttál fegyveres pultot valamelyik Wal-Martban? Mert én igen. Ahogy azt is, hogy töltényeket úgy lehet ott venni, mint kiflit. De, fegyverekhez igenis könnyű ott hozzájutni, legálisan is. És nem mellesleg a legális fegyvertartók jelentős része is pont akkora idióta, mint az illegális fegyverviselők, úgyhogy ez a statisztikákban gyakorlatilag nem oszt, nem szoroz.

CoolKoon 2020.06.04. 10:22:45

@MACISAJT: "Az USA egy fasiszta rendőrállam" - Igen, és paradox módon ezeket a fasiszta vezetőket a legtöbb helyen helyi szinten, demokratikus választások során választják meg (a rendőrfőnököket is). Igazából maga a lakosság fasiszta.

"A meggyilkolt Floyd sem éppen maszületett bárány volt, akit tévedésből stb." - Még ha tényleg ő is volt az, aki hamis pénzzel akart fizetni (amit szerintem egyelőre te se tudsz bizonyítani), akkor is csak a legsötétebb diktatúrákban történhet meg, hogy automatikusan helyben tarkónlövés jár érte (mert valójában pont ez az elv érvényesült, még ha a módszer más is volt).

"ugyanaz amelyik szó nélkül hagyta/hagyja Macron rendőrségének százszor súlyosabb leszámolásait" - Csak nem a sárgamellényes csőcselék tüntetéseire gondolsz, akik épületeket gyújtottak fel, és pofátlanságukban egészen odáig merészkedtek, hogy atomerőműveket akartak leállíttatni?

"eljöttnek látta az alkalmat, hogy leszámoljon Trump-al." - Ez, amit így leírtál, nem több puszta, semmivel se igazolt, buta paranoiánál. Nem mellesleg nem az általad rettegett "ultraliberális" média twittelte ki, hogy szabadítsák rá a hadsereget a tüntetőkre, hanem az ostoba Trump maga. Ilyet csak egy echte diktátor mond/ír.

"Ebből a három tényezőből aztán lett káosz és anarchia." - Nem. Abból lett káosz és anarchia, hogy Amerikában a pár adócsaló, pszichopatákkal teli multikon kívül mindenkinek egyre rosszabbul megy a sora, és az ottani középosztály még a magyarországinál is sebesebben süllyed le/szegényedik el, már hosszú évtizedek óta. A tüntetőkkel való szélesebb körű szimpátia (az elmúlt napok után gyakorlatilag már csak a megkérdezettek 20%-a mondta, hogy Trump mindent jól csinált, na ennyien vannak Amerikában az echte fasiszta rohadékok) is azt bizonyítja, hogy egyre több az elégedetlen ember, akik a fennálló rendszer vesztesei, még ha nem is feltétlenül mennek ki tüntetni. Ráadásul (most először!) megjelent az amerikai zászló égetése is, ami eddig szinte elképzelhetetlen volt. Bizony, ennek vagy az lesz a vége, hogy az adócsaló cégekkel leszámolnak valahogy, vagy pedig katonai diktatúra (ez utóbbi esetben az óriási gazdasági visszaesés gyakorlatilag borítékolható).

CoolKoon 2020.06.04. 10:26:58

@nemecsekerno_007: "Meg persze vannak akik gerjesztik :) Kína, Oroszország, demokraták, Irán." - Ugyan már! Kína most Hongkonggal van elfoglalva, Oroszország a koronavírussal, Irán meg.....hagyjuk. Már az előző incidens óta (amikor egy fehér exrendőr redneck, és degenerált fiacskája egy kocogó négert lőtt le, miközben a "haverjuk" hátulról "felhajtotta" őt) a levegőben lógott az egész, ez a mostani incidens pedig untig elég volt ahhoz, hogy az indulatok külső beavatkozás nélkül is elszabaduljanak.

CoolKoon 2020.06.04. 10:28:52

@midnightcoder2: Ha nem lennél echte fasiszta, talán még vitatkoznék is veled. De sajnos nem érdemes.

simonpali 2020.06.04. 10:29:22

@midnightcoder2: Furcsa, hogy ez a fejretérdepelős módszer bevett gyakorlat az amerikai rendőrségen belül. Különben a figura nem alkalmazta volna. Mondjuk fogalmam sincs miért. Nyilván a harapást próbálják így meggáttolni, de ha valaki a hasán fekszik, miközben meg van bilincselve a keze, meg többen fegyvert fognak rá, nem igazán tudom, hogy tudna megharapni bárkit is. Mindenesetre Guantanamo óta semmin se csodálkozhatunk. ..

Serény Vélemény 2020.06.04. 10:38:17

@CoolKoon: "Ha nem lennél echte fasiszta,"

na, ez a végső érv, "fasiszta vagy" ezért nem is számítasz...

CoolKoon 2020.06.04. 10:38:41

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel: A cikkel csak egyetlenegy probléma van: eléggé erősen áthatja az amerikai (szélső)jobb narratívája, miszerint "nincs semmi gond, minden csak azért van, mert a négerek eredendően bűnözők". Ami eléggé visszássá teszi az összképet.

simonpali 2020.06.04. 10:46:04

@CoolKoon: Persze, mert a conspiracy teória ellenesek azt várják, hogy minden esemény alternatív értelmezéséről, leírásáról az azt felvetők bizonyitásul hozzanak hang vagy képfelvételt, mert nyilvan az írásos dokumentum már nem is lenne elég. Ma van az őszödi rém születésnapja ( érdekes egybeesés..) Nos, ha 2006 őszén nem került volna ki hangfelvétel a híres beszédéről, mert egyáltalán nem volt megírva, hogy ez megtörténjen, akkor az esetleg hallomásból erről értesülőket a " mindig mindent jobban tudók" simán összeesküvés gyártónak bélyegezték volna. Mindenesetre érdekes egybeesés, hogy 1992ben szintén nagyon komoly lázadások törtek ki,Los Angelesben 63 halottal a végén, és az addig totál esélytelen demokraták egy viszonylag jó, de addig totál ismeretlen jelölttel - ez volt Clinton - le tudták győzni az iraki győztes háború után toronymagas esélyesnek számító id. G W Busht. Most is esélyes a republikánus jelölt és a demokraták most se igazán tudják, kit indítsanak. Erre nem kezükre játszik a sors?

CoolKoon 2020.06.04. 10:49:49

@Serény Vélemény: Hiába adod alá a lovat a többi iderendelt trollal együtt, aki "liberalizmusnak álcázott vörösnácizmus"-ról ír, az nem vitaképes. Maradjon csak meg szépen a saját visszhangkamrájában.

pulsarito 2020.06.04. 10:59:02

@CoolKoon: "Ha nem lennél echte fasiszta, talán még vitatkoznék is veled. De sajnos nem érdemes."
Echte liberálfasiszta vagy!

Serény Vélemény 2020.06.04. 11:02:47

@CoolKoon: mond egy indokot, hogy miért?

Egyszer vitatkoztam a "liberális" jóóldali újságírók egyik gyöngyével, aki egyszerűen nem értette meg, hogy ha ő egy emberrel pont azt csinálja a virtuális térben, amit a nácik irl csináltak, akkor ő sem különb a náciknál.

CoolKoon 2020.06.04. 11:09:41

@pulsarito: Hány bértroll fog még előbújni a semmiből (vagy ahogy mifelénk mondják: a poklok valagából)?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.04. 11:13:02

@MACISAJT: Macika! Te tudod mi az a fasizmus? Vagy csak megtetszett a szó?

Kocsobur Ekese 2020.06.04. 11:13:03

@Serény Vélemény:

A valódi "liberális" ugyanis kétféle véleményt ismer: 1.a sajátját 2.a helytelent.

CoolKoon 2020.06.04. 11:13:57

@Serény Vélemény: Hogyhogy miért? Mert aki a már a szóhasználata alapján is paranoiás téveszméktől bűzlik, az semmire se fog tudni értelmes, logikus választ/érvet mondani, így bárminemű vitára érdemtelen.

"jóóldali újságírók egyik gyöngyével" - A marxista ugyanúgy marxista marad akkor is, ha liberálisnak hazudja magát.

CoolKoon 2020.06.04. 11:14:46

@Kocsobur Ekese: Te direkt hazudsz, vagy csak nem tudod, hogy mit jelent a liberalizmus?

Matyika Ápolója 2020.06.04. 11:16:04

@CoolKoon: "Maradjon csak meg szépen a saját visszhangkamrájában."

igen baszki, mert aki egy indexblogon kommentel jobbosként, az aztán akkora visszangkamrában van hogy ihaj

tudod te egyáltalán, hogy az mit jelent? azt jelenti, mikor a magadfajták picsognak, hogy hogy nyerhetett Orbán, mikor mindenki, akit ismernek, ellene szavazott. Az a visszhangkamra, meg az, mikor kijelented, hogy fasisztákkal nem vitázol

CoolKoon 2020.06.04. 11:17:25

@Kivlov: Elég szomorú, hogy neked minden "feketéről, zsidóról, romáról" valamiféle agyament összeesküvés-elmélet ugrik be.

CoolKoon 2020.06.04. 11:21:59

@Matyika Ápolója: Peched van, mert én rendkívül türelmesen elismétlem akár száz trollfióknak is ugyanazt: nem a "jobbos" véleményével van a baj, hanem a szóhasználatából felsejlő, beteges rémképekkel átszőtt csőlátásával. Nem mellesleg a többi hozzászólásában is elismételte gyakorlatilag ugyanazt a baromságot, mintha csak megpróbálná mindenkinek a szájába adni.

"mikor a magadfajták picsognak, hogy hogy nyerhetett Orbán" - Egyrészt: hogy jön ide Orbán? Mert szerintem sehogy. Másrészt: én nem picsogtam.

"Az a visszhangkamra, meg az, mikor kijelented, hogy fasisztákkal nem vitázol" - Jó, akkor mondom máshogy: elmebajos idiótákkal (vagy az ezt megjátszó trollokkal) nem vitázok. Így már jobb?

Matyika pszichiátere 2020.06.04. 11:22:32

@Matyika Ápolója: Maga itt ne kommentelgessen, hanem menjen ki a patikába a beteg megrendelt haloperidoljáért!

CoolKoon 2020.06.04. 11:22:51

*szájába rágni, na.

Serény Vélemény 2020.06.04. 11:25:55

@CoolKoon: "Mert aki a már a szóhasználata alapján is paranoiás téveszméktől bűzlik,"

Mi a különbség a te előítéletes gondolkodásmódod és egy rasszista előítéletes gondolkodásmódja között?

Matyika pszichiátere 2020.06.04. 11:26:03

@CoolKoon: Nem tudja mit jelent, csak sokszor hallja és ismételgeti. Tipikusan alacsony intelligenciájú emberek reakciója.

Matyika pszichiátere 2020.06.04. 11:30:07

@Serény Vélemény: Te sem vagy egy észkombájn. Az a különbség hogy egy emberrel/gondolkodás móddal szemben előítéletes és nem egy népcsoporttal.

Serény Vélemény 2020.06.04. 11:32:27

@Matyika pszichiátere: Tényleg? Nahát, hogy mik vannak...

Ezek szerint van jó előítélet, ami azok ellen alkalmazható, akik nem azonos véleménybuborékban lubickolnak, meg van rossz előítélet, ami azoknak a sajátja, akik más véleménybuborékban vannak...

Matyika pszichiátere 2020.06.04. 11:35:48

@Serény Vélemény: Látom még az értő olvasással is hadilábon állsz. Sehol nem írtam hogy van jó meg rossz előítélet. Aki ilyen szinten nem tud olvasni mint te, vajon hány évig járt általánosba? Lehet hogy volt az nyolc is? Hétszer az elsőt, egyszer a másodikat?

Irbisz 2020.06.04. 11:43:22

@Matyika pszichiátere:
na de ha adott esetben az előítéletnek van alapja, márpedig a számok azok számok és így tények, akkor nem előítéletesnek lenni ostobaság. akkor is, ha nemes ideológia van mögötte.
egy sötét utcában maguk a feketék is inkább (nagyobb eséllyel)) átmennek a túloldalra, ha jön szembe egy másik fekete - mert ők is tudják, sokkal nagyobb az esélye, hogy bűnöző jön vele szemben, és jobb óvatosnak (előítéletesnek) lenni, mint egy esetleges büntény áldozatának lenni. Sőt, viktimológiai szempontból ez az értelmes viselkedés.

Matyika pszichiátere 2020.06.04. 11:46:33

@Irbisz: Az előítéletesség és az óvatosság azért nem ugyanaz. Az eleve elrendeltetésben hívők is körbenéznek a zebrán. Csak próbáltam kezelni @Serény Vélemény: -t, bár az ő problémája nem pszichiátriai, hanem a fejlesztő pedagógus által elhanyagolt gyereké a kisegítő iskolában.

Irbisz 2020.06.04. 11:46:47

a valódi problémát nem kimondani, a szőnyeg alá seperni, a legjobb módja annak, hogy véletlenül se születhessen megoldás.
Egy ilyen komplex társadalmi kérdésben aztán végképp ez a helyzet. Lehet itt polkorrekten viselkedni és a valóságról tudomást nem venni, és cimkézni azokat akik ki merik mondani, de attól a valóság köszöni szépen, nem fog megváltozni.

Serény Vélemény 2020.06.04. 11:47:25

@Matyika pszichiátere: Ja, értem. Nem írtad, csak éppen annak a gondolatmenetnek, amit leírtál ez a következménye, hogy ugyanis ha egy embernek egy fajta előítéletével kapcsolatban megengedő vagy, és nem tartod rossznak, akkor az csak azért lehetséges, mert szerinted az a fajta előítélet megengedhető, vagy akár jónak is nevezhető, míg más fajta előítélet nem megengedhető.

Értem, hogy nem érted, mert ilyenek ezek a véleménybuborékok, és azok a virtuális emberkék, akik soha nem állnak szóba "másmilyen" emberekkel...

Például: a fegyvertartás az USA-ban fúj-fúj, mert évente 37 ezer embert ölnek meg fegyverrel. Ez egy ismert és "jó" sztereotípia, ami megengedhető, sőt kötelező mantrázni.

Vagy: az is egy oltári nagy sztereotípia, hogy az amerikai rendőrök ölik az ártatlan feketéket.

(Erre az egyik itteni hozzászóló pont belinkelt egy pont aktuális statisztikát tartalmazó cikket, ami szerint pont az amerikai rendőrök pont kétszer annyi fehér embert ölnek meg, mint feketét.)

Matyika pszichiátere 2020.06.04. 11:53:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nem fektetek bele több energiát, nem az én szakterületem.

CoolKoon 2020.06.04. 11:59:39

@Matyika pszichiátere: Csak remélni tudom, hogy így van. Mert ez lenne a jobbik eset.

CoolKoon 2020.06.04. 12:17:22

@Serény Vélemény: "Mi a különbség a te előítéletes gondolkodásmódod és egy rasszista előítéletes gondolkodásmódja között?" - "Csupán" annyi, hogy az én előítéletem abban a pillanatban jön elő, mihelyst az illető (akár szóbeli, akár írásbeli) megnyilvánulása alapján "előhívta" azt, és kizárólag az illető személyére korlátozódik. Ehhez képest a rasszista gondolkodásmódja tipikusan mendemondák, propagandaanyagok, meg természetesen a saját lehetetlenségükből fakadó frusztráció miatt alakul ki, és általában valamilyen csoport (pl. cigányok, négerek, ferdeszeműek stb.) minden vagy majdnem minden tagjára kiterjed. Mivel érzelmi jellegű, ezt általában semmilyen racionális dolog (esetleg az adott csoport felől érkező pozitív esemény) nem tudja megváltoztatni, és az illető mániákusan a csoport mindegyik tagjára kivetíti, és automatikusan a rosszat látja benne. Ezért elfogadhatatlan számomra egy ilyen ember véleménye, mivel MINDEN, amit mond/leír, ebből a gondolkodásmódjából indul ki.

Kocsobur Ekese 2020.06.04. 12:19:32

@CoolKoon: " nem tudod, hogy mit jelent a liberalizmus?"

Bence György filozófus:
„A liberalizmus nagyon toleráns. Csak a fasisztákkal kérlelhetetlen. Ja, hogy rajtuk kívül mindenki fasiszta, arról ők igazán nem tehetnek.”
Továbbá a liberálisok két véleményt ismernek: a sajátjukat és a helytelent. "

24 évvel ezelőtt a pártsajtóban Korniss Mihály előadta mint a liberális hitvallást:

"Mi, liberálisok pedig képtelenek vagyunk kimondani, amit szerintem valójában érzünk, hogy tudniillik mi még sokkal jobban gyűlölünk titeket mint ti minket. Most, hogy kezd lassan vége lenni a sajtószabadságnak Magyarországon, úgy érzem, kénytelen leszek újra politikai publicisztikát írni. És nem tudok lelkiismeret-furdalás nélkül gondolni arra a pillanatra, amikor nagyon nehéz lesz kikerülnöm a gyűlölködés szavait és mondatait. Azt hiszem, a XX. század nagy tanulsága, hogy a humanizmus esélyeit a politikában alapvetően újra kell gondolni. A politika abban a pillanatban, amint a szeretet szót a szájára veszi, bűnt követ el, mert a politika logikája a hatalmi érdekek logikája. A hatalom megszerzésének és megtartásának a technikája és tudománya, és ebben sok minden szerepet játszhat. A tapasztalatok szerint a szeretet nemigen."
Megjelent: Beszélő hetilap, 1993, 48. szám, Évfolyam 5, Szám 52

És hozzátenném még a "Globális Liberálisok" két pontját, ahogyan nemrég én magam( szerénységem) foglaltam össze:

Első pont:
NEKÜNK "liberálisoknak" mindent szabad. Szabad országokat bombázni,országokat lerohanni, szabad náci mintára külföldön koncentrációs táborokat fenntartani, szabad célzott likvidálásokkal gyilkolászni, szabad kínvallatni, szabad országokat lehallgatni,nemtetsző politikai vezetőségüket eltávolíttatni, államcsínyeket végrehajtani, választott politikusok helyére IMF /Goldmann Sachs funkcionáriusokat beültetni, szabad világgazdasági válságokat okozni és fenntartani, szabad bankóprést alkalmazni...gyakorlatilag nincs olyan ami NEKÜNK ne volna szabad.

Második pont:
Hogy NEKTEK mi szabad, azt majd MI," liberálisok" megmondjuk.
Ahogy azt is mi mondjuk meg hogy ki a művész, író, alkotó,tudós. És ki nem az.Azt is megmondjuk hogy mikor ki az antiszemita, fasiszta, náci, magyarkodó, nacionalista.
Azt is megmondjuk hogy kit kell megbüntetni, száműzni,megbuktatni, kiéheztetni, embargó alá vonni.
MI majd ugyanis mindig mindenről MINDENT megmondunk
Mindezt persze csakis a "liberálizmus" nevében.

nemecsekerno_007 2020.06.04. 12:21:15

@CoolKoon: Hát persze. Örökhitel és Világbéke.

De ugye a hétköznapokban nem vagy ennyire naív.

Muhahahahaa :)))))))))))

Serény Vélemény 2020.06.04. 12:35:43

@CoolKoon: ""Csupán" annyi, hogy az én előítéletem abban a pillanatban jön elő, mihelyst az illető (akár szóbeli, akár írásbeli) megnyilvánulása alapján "előhívta" azt, és kizárólag az illető személyére korlátozódik."

Mint mondjuk Derek Chauvin. Az ő előítéletét is egy intézkedés alá fogott ember "megnyilvánulása" hozta elő...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.04. 12:40:49

@Serény Vélemény: Beégtél, ez van. Ismerd el, ne vergődj tovább, vonulj vissza, de minimum váltsál nicket, mert ez szánalmas!

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.04. 12:40:54

@CoolKoon: igen, ezzel egyet tudok érteni. azonban, ha a számokat nézzük, akkor mégiscsak árnyalja a képet.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.04. 12:45:56

@Kocsobur Ekese: Sokkal tömörebben is beismerhetted volna, hogy fogalmad sincs arról mi a liberalizmus.

nemecsekerno_007 2020.06.04. 12:47:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nem is azonosulsz a kedvenc filantrópod filozófiájával?! Szégyeld magad!! :)))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.04. 12:50:36

@nemecsekerno_007: Egyrészt nem azonosulok, kettő te nem vagy filantróp. Harmadrészt az hogy szerinted csak a ballib kormányok vesznek fel hitelt, az nem filozófia, hanem szimpla hülyeség.

Kocsobur Ekese 2020.06.04. 13:06:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Tömörebben? Parancsolj: az un. liberalizmus az valójában egy virtigli liberálfasizmus.
Fő terjesztője az USA, nem véletlen pl. hogy a "republikánusok" illetve a "demokraták" felosztották maguknak a hatalmat, miközben lényegi különbségek közöttük csak a parasztvakításnak valók.

Nem volt véletlen hogy az 1929-1933 közötti gazdasági világválságot Rotschild bankja robbantotta ki, mint ahogy az sem hogy a 2008-2012 közötti egy Lehmann Brothers illetve egy Goldman Sachs.

Mint ahogy Soros, a Project Syndicate amit a világ 156 országában terjesztenek, a janicsárképzők lásd CEU, a brüsszeliták és tovább nem is sorolnám a nem véletleneket.

A vicc az hogy miközben az un. liberalizmus egy bukott eszme, ami önmagát felvállalva alig- alig tud hatalomra kerülni demokratikus választásokon, egy huszáros vágással hozzácsapták magukat a "liberális demokrácia" címszóval jobb- illetve baloldalhoz(lásd szdsz Horn Gyula kombó), sőt, ma már ki merik jelenteni hogy " a demokrácia vagy liberális, vagy nem demokrácia".

Ez pedig semmi más mint virtigli fasizmus.

midnightcoder2 2020.06.04. 13:21:40

@MAXVAL bircaman közíró: Az amerikai kultúra alapja a szabadság. Te gondoskodsz magadról, te véded meg magad ha kell. És te hozod létre az államot a magadhoz hasonlókkal, ami a te érdekeidet képviseli. Ez az alapvető különbség európa és az USA között. Itt európában sok-sok évszázada csak alattvalók vannak, aki anno nem az volt, azt már I. István idején megölték, picit nyugatabbra még régebben. Az, hogy jöttek mindenféle uralkodók, forradalmak, annyit változtatott, hogy az egyik királyt váltotta a másik király, a királyt a császár, a császárt egy rakás politikus akit parlamentnek hívunk, és akik még pofátlanabbul sütögetik a saját pecsenyéjüket, mert a király számonkérhető volt, addig ha a politikus elkúrja, nem kicsit de nagyon, akkor legfeljebb a következő 4 évre nem választják meg. De az átlagember pont ugyanaz a szolga marad mint volt, élete és halála az államon múlik, még az alapvető önvédelmi lehetőségektől is meg van fosztva. Ez pedig iszonyú nagy állami hatalmat jelent, az iszonyú nagy hatalom pedig időről időre bevonz valami pszichopatát, akár Leninnek, akár Hitlernek, akár Sztálinnak hívják az illetőt. És persze szinte ugyanez megy a kicsi kínaiaknál is például, csak ott a császárt most kommunista pártnak hívják. De a gyalog szempontjából ez tökéletesen lényegtelen. Ha a császár úgy dönt, kiirthatja az értelmiséget, vagy játszadozhat a mezőgazdasággal tízmilliók halálát okozva. Akkor is, ha Csin Si Huang-ti-nek hívják, és akkor is, ha Mao Ce-Tung-nak.

CoolKoon 2020.06.04. 13:22:32

@Kocsobur Ekese: Nos, eltekintve attól az "aprócska" ténytől, hogy gyakorlatilag elszavaltad a Fidesz meg egyébként a moszkovita komcsik (igencsak visszás) ideológiai kotyvalékát, esetleg azt is meg tudod jelölni, hogy Bence György hol és mikor mondott/írt ilyet, amit ideírtál?

Korniss Mihály cikkje pedig kissé kontextusból kiragadottnak tűnik. Igencsak kíváncsi lennék arra, hogy mit írt az általad beidézett szöveg előtt.

A többi dologhoz, amit felsoroltál, igazából a liberalizmusnak semmi köze.

CoolKoon 2020.06.04. 13:25:28

@nemecsekerno_007: Igen-igen, én tudom. Marha jó lenne, ha mindent, de tényleg MINDENT (még az időjárát is) a büdös zsidók/szabadkőművesek/impralsta-kaptalsták/gyíkemberek irányítanának, csak hát a tények makacs dolgok. Azok pedig egyelőre nem igazolják a hagymázas összeesküvés-elméleteidet.

CoolKoon 2020.06.04. 13:27:40

@Serény Vélemény: "Mint mondjuk Derek Chauvin. Az ő előítéletét is egy intézkedés alá fogott ember "megnyilvánulása" hozta elő... " - Igazán? És mégis micsoda? Az, hogy létezett? Vagy hogy a szeme se állt jól? Igen, sajnos a világ tele van olyan nyomorékokkal, akiknek már ez is elég indok gyakorlatilag bármire. Viszont összemosni a két dolgot eléggé gusztustalan csúsztatás a részedről.

midnightcoder2 2020.06.04. 13:28:07

@CoolKoon: Galambbal amúgy sem sakkozom.

fideSSbolsi az igazsag csak neked faj 2020.06.04. 13:33:39

Szakadtra röhögöm magam amikor az orbán seggében bújkáló orbánbolsevikok putyinkomcsi apjuk fizetéséből az amerikai komcsikat ekézik.

midnightcoder2 2020.06.04. 13:34:52

@simonpali: Nem hiszem, hogy az. Mondtam is pár hsz-szel feljebb, hogy EZ a rendőr igenis gyűlölte AZT a feketét. Nem hiszem, hogy meg akarta volna öni, de azt sem hiszem, hogy ez lenne a bevett módszer az amcsi rendőrségnél. Csak az a kérdés, hogy ez a gyűlölet a rendőr és a bűnöző közötti gyűlölet, vagy a fekete és a fehér közti ? Mert hogy el tudom képzelni, hogy az a szubkultúra ahonnan emberünk származik, annyira nem kedveli a zsarukat, és ezt valószínűleg nap mint nap érzékeltetik is velük. Ami egy idő után nyilván a rendőrök egy nagy részében is benne lesz. Akár fehér az illető rendőr, akár fekete. Csak ha ez utóbbi lett volna, akkor nehéz lett volna az amcsi komcsiknak fagyi kérdés kovácsolni a dologból.

Serény Vélemény 2020.06.04. 13:35:23

@CoolKoon: Összemosni nem mostam össze, csak összehasonlítottam. És túl kevés eltérést találtam a kétféle előítéletes gondolkodásmód között.

CoolKoon 2020.06.04. 13:36:44

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel: "ha a számokat nézzük, akkor" sokkal visszásabb dolgokat is ki tudnánk olvasni belőlük. Például hogy mennyi négert vittek be (és ültettek le) valamilyen apróságért, kb. úgy, mint amikor Mo-n pár zsernyák rászáll a putrisokra, és büntetgetni kezdi őket azért, mert nincs a biciklijükön lámpa meg hasonlók (és persze, az intézkedés jogszerű, és abszolút törvényes, de mégis rohadjon meg az összes zsernyák, amelyik ezt csinálja, és az a seggfej is, aki kiküldi őket oda ezt csinálni).

Azzal viszont egyetértek, hogy igencsak erőszakosan lépnek fel ott a rendőrök gyakorlatilag mindig, és nem igaz, hogy csak a fegyverek miatt (sőt, szerintem inkább azért, mert a szadista állatok sokkal nagyobb valószínűségnek mennek ott rendőrnek, mint a normális emberek). Anno amikor azt a rohadt Steve Ballmer-t megdobálták tojással a Műegyetemen, az ezt bemutató videó alatt igencsak csodálkoztak az amerikaiak, hogy rászóltak az ürgére, hogy azonnal menjen ki, az meg kiment, és ennyi volt. Ők ugyanis ahhoz vannak szokva, hogy ilyen esetben rögtön ugrik a sarokból valami ostoba gorilla (biztonsági ork), aki gumibottal hurkásra veri az illetőt mindenhol, ahol éri. És erre számtalan bizonyíték van, gyakorlatilag az élet minden területén (a reptereken a fogkiverős biztonságiak és hasonlók).

CoolKoon 2020.06.04. 13:40:25

@Serény Vélemény: Arról, hogy képtelen vagy a szóhasználatból kikövetkeztetni az illető erős ideológiai elkötelezettségét, én tényleg nem tehetek.

CoolKoon 2020.06.04. 13:42:13

@fideSSbolsi az igazsag csak neked faj: Igen, van ebben valami elképesztő. De hát errefelé mintha senkit se zavarnának az eféle hatalmas logikai bukfencek...

midnightcoder2 2020.06.04. 13:43:12

@Matyika pszichiátere: Igazából az amit a liberósbolsik rasszizmusnak hívnak sem egy adott bőrszínre vagy népcsoportra vonatkozik, hanem egy adott kultúrára, értékrendre, amit egy adott csoport általában képvisel. Pl. cigányok esetén más a megítélése egy putriból frissen érkezett 8 elemit is többszöri nekifutással elvégzett roma csávónak, és egy öltönyös, több diplomás kultúrembernek akinek történetesen kicsit sötétebb a bőre. Ugyanúgy, néger a harlemi gettópatkány is, aki egy újabb adag áráért elvágja a torkod, és néger a Barack Obama is. De ha egy sötét utcán jön szemben veled egy, akkor alapból nem az Obamára leszel felkészülve. Ez az, amit a liberósbolsik rasszizmusnak hívnak, miközben valójában csak józan ész.

Serény Vélemény 2020.06.04. 13:50:07

@CoolKoon: Bemegy egy ember egy házba egy kardot fogva. Utána bemegy egy másik ember. Ezután kijön az első ember egy véres karddal, a másik ember meg ott marad vérbe fagyva halottan.
Ezt te mind látod.
Megölte a kardos ember a másikat?

CoolKoon 2020.06.04. 13:59:13

@Serény Vélemény: Mit terelsz? Volt egy adott helyzet, ahol MINDEN más, normális országban az történik, hogy az illetőt letartóztatják, ha némi ellenállást tanúsít, akkor a kezeit kicsavarják, megbilincselik, aztán lefolytatnak egy NYOMOZÁST, és az alapján születik meg az ítélet. Itt pedig egy rendőr - Dredd bíróként - gyakorlatilag AZONNAL meghozta az ítéletet (bűnös!), és (valószínűleg akaratán kívül) végre is hajtotta. És te ezt akarod összemosni azzal, hogy nem vagyok hajlandó leállni vitázni olyannal, akinek az ideológiai megszállottsága a szövegein is érezhető. Ez az, amire azt mondtam, hogy eléggé gusztustalan.

blah 2020.06.04. 14:09:38

@midnightcoder2: bocs, hogy közbeszólok de ezt nem józan észnek hívják hanem sok sok tévhiten is alapuló zavart félelemnek. talán szerencsésebb lenne ezeket a félelmeket feloldani, ami az előítéletesség kimaxolásával nem fog menni.

Serény Vélemény 2020.06.04. 14:19:03

@CoolKoon: TE terelsz! A fenti példázatnak a helyes megoldása az, hogy "nem tudom". Ugyanis azt nem láttad, hogy megölte.

"És te ezt akarod összemosni azzal, hogy nem vagyok hajlandó leállni vitázni olyannal, akinek az ideológiai megszállottsága a szövegein is érezhető."

Véleménybuborék.

Sőt, vélemény-atombunker. NEM az a baj, hogy TE nem vagy hajlandó leállni vele vitázni, hanem az, hogy a saját ugyanolyan hülye véleményedet különbnek érzed, mint az övét.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.04. 14:20:38

@Kocsobur Ekese: Mi köze egy gazdasági válságnak a liberalizmushoz? Kiderült nem csak a liberalizmus jelentését nem ismered, hanem a fasizmusét sem. Ne használj idegen szavakat, túl kevés osztályt végeztél te ahhoz!
Hogy jön ez a liberalizmushoz? Szánalmas az erőlködésed. A kínai és szovjet éhínség is a liberalizmus műve volt, mi? :-))

"Nem volt véletlen hogy az 1929-1933 közötti gazdasági világválságot Rotschild bankja robbantotta ki, mint ahogy az sem hogy a 2008-2012 közötti egy Lehmann Brothers illetve egy Goldman Sachs."

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.04. 14:23:28

@Serény Vélemény: "És túl kevés eltérést találtam a kétféle előítéletes gondolkodásmód között." - amin nem is lepődünk meg, ismerve szellemi szintedet.

CoolKoon 2020.06.04. 14:25:27

@Serény Vélemény: Szép példája vagy annak, hogy miért nem lehet a magadfajtákkal leállni vitázni, sőt, miért nem érdemes az ilyenekkel még szóba állni se. Volt három hozzászólásom. Ezek közül pont abba kötöttél bele, amelyik a legkevésbé se kapcsolódik a poszthoz. Ez ékesen bizonyítja, hogy gyakorlatilag csak trollkodni jöttél ide, feltételezem, hogy valakinek a megbízásából. Vélemény-atombunker? Csakorlatilag az első pillanattól kezdve minden másról beszéltél, csak véleményről nem.

Serény Vélemény 2020.06.04. 14:27:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Aranyos vagy, mint minden herélt. Oppárdon, "nemváltó műtéten átesett".

Kivlov 2020.06.04. 14:45:05

@CoolKoon:
tévedsz. A szomorú az, hogy minden "feketének, zs-nek, romának" az önsajnáltatás, meg a "jaj engem bántanak mert ezazamaz vagyok" jut eszébe, bármiféle negatív dolog történik vele.

CoolKoon 2020.06.04. 14:53:20

@Kivlov: Ha ezt ennyire jól tudod, akkor biztos rengeteg ismerősöd van mindegyik csoportból, ugye?

midnightcoder2 2020.06.04. 14:57:33

@blah: Nézd, az amcsiknál elég szép statisztikák vannak erről, ahol feketén-fehéren ki van mutatva, hogy az átlag néger nem annyira Obama. Nálunk politikai korrektségből nincs efféle kimutatás, de azért a legtöbb erőszakos, illetve vagyon elleni bűncselekmény nálunk is egy bizonyos népcsoporthoz köthető. És ezeket a dolgokat a polgár nem a média alapján szűri le, hanem a saját bőrén tapasztalja. És amikor a média ezt megpróbálja a szőnyeg alá söpörni, akkor csak olajat önt a tűzre: a média kb. addig tudja befolyásolni a közvéleményt, amíg az általa sulykolt nézet nem ütközik a polgárok személyes tapasztalataival. Mihelyt azonban ez megtörténik, az illető média, illetve a mögötte lévő politika irányzat is a hitelét veszti. Ezért lett Fletóék alatt hirtelen annyi Jobbikos az MSZP hívekből.

gigabursch 2020.06.04. 15:12:00

Ennyit erről a retekről:

Nőkre vadászó, visszaeső bűnöző volt a fajtársak, antifák és demokraták hőse, akire hivatkozva most fosztogatnak Reklám Ki volt az a George Floyd? Elképzelhető, hogy sok empatikus ember nem ment volna tüntetni, ha pontosan tudja, milyen bűncselekményekért ült börtönben a most posztumusz hőssé avatott Floyd. Előélete és agresszív fegyveres bűnözői múltja erősen közrejátszhatott abban, hogy ilyen módon viszonyuljanak hozzá a rend őrei. Főleg Amerikában, ahol a fegyver mindenkinél ott lapulhat. Nők voltak a célpontjai Floyd az egyik legaljasabb fajta bűnöző volt. Nagy termetű, kifejezetten erős testalkatú emberként a puszta látványával is képes volt félelmet kelteni emberekben. Ezzel ő maga is tisztában volt, és sokkal jobban tudta kamatoztatni ezt az adottságát, ha nők ellen vetette be magát. Floyd elsődleges célpontjai a nők voltak, méghozzá az egyedülálló nők. Soha nem keresett olyan célpontot vagy családot, ahol férfiak is voltak. Floyd csak az egyedül élő nőkre vadászott. Általában egyszerűen becsengetett ilyen-olyan indokkal, és amikor a nő kinyitotta az ajtót, akkor berontott. Ha valaki segítségért kiáltott, azt általában fejbe verte. Volt olyan eset is, amikor valamiféle vízóra-leolvasónak adta ki magát, és amikor a nő rájött, hogy hazudik, és rácsapta az ajtót, akkor az autóban várakozó barátai segítségével betörtek hozzá. Floyd egyszerűen a nőnek szegezte a fegyvert, míg a többiek kirámolták. A későbbi rendőrségi dokumentációkból kiderül, hogy a nő Floydot azonosította a szembesítésen. Floyd most hős, de meg lehetne kérdezni azokat a nőket is, akiket egy csendes kisvárosban fölkeresett fegyverrel, és ha megmukkantak, akkor azonnal ütött. Vajon ők is hősként gondolnak rá, vagy inkább megnyugodtak, hogy nem kell már többé félni tőle? Ha úgy nézzük a dolgot, Floyd erősen megdolgozott azért, hogy így bánjanak vele. Ez még nálunk is így van. Ha a rendőrnek egy olyan emberhez kell kimenni, akiről tudja, hogy egy undorító nőverő, fegyveres bűnöző, ahhoz nem lesznek kedvesek. Nyilván amikor a rendőr megkapja a riasztást, megjelenik a monitoron a priuszlista, amin szépen részletezve van, milyen bűnlajstrommal rendelkezik az illető. Így a rendőrök már felkészülten, akár "elő"(pontosabban utó)ítéletesen is állnak neki az egész eljárásnak. Nem kevés dolga volt a hatósággal Piti lopásoktól elkezdve a rablásig, hamis személyazonosságig sok mindennel próbálkozott. Aztán 2007-ben megszakadt a “karrier”, nyilván az 5 év börtön is rásegített erre. További érdekesség Floyd halálával kapcsolatban: a szervezetében fentanil (kábító fájdalomcsillapító) volt. Halálát szívroham okozta az egyik orvosszakértő szerint. Eközben más jelentések a letartóztatás következtében fellépő nyaki nyomást gondolják a halál okának.
Forrás: kuruc.info/r/4/213260/

gigabursch 2020.06.04. 15:18:04

@midnightcoder2:
Valahogy a hazai börtönlakó népesség keretén belül erősen felülreprezetált a győzike meg a joly meg a hasonlók iránti szeretet, szemben mondjuk a Slayer iránti rajongással.
Biztos azért mert a Slayer erőszakra és gyilkolászásra késztet mindenkit.
Vagy nem...

Szóval el kéne már gondolkodni az übermega baromi okos szociológusoknak, hogy a Slayer koncertre (egykor) járók miért nem végeznek rendszeresen 80 éves öregasszonyokkal, miért nem tombolnak a kokainban, az autónepperkedésben és a k.vák futtatásában.
Ezek után ismét nehéz nem általánosítani, de a tény attól még tény marad:
Ez a fekanigga-cigótücütüchányás és a bűnözés szoros szinkronban van egymással.

blah 2020.06.04. 15:18:47

@midnightcoder2: ezzel így vagy úgy mindenki tisztában van. de azért ez az egész túlzáson alapul, a többség sem a feketéknél, sem a cigányoknál se nem erőszakos, se nem bűnöző. gondolom azt nem kell magyarázni, hogy milyen ellenérzéseket vállt ki ha valaki a külleme miatt mindig ilyenekkel szembesül.
de mi lenne a megoldás? az előítéletesség folytatása? ezt azért kérdezem mert szerintem a helyzetet csak tovább rontja az árokásás. inkább vagyok hajlandó egyetérteni a szociológusokkal, hogy segíteni kell a felzárkózást, még ha nem is megy egy generáció alatt. szerintem hiába adsz hálót annak aki még nem látott halat, ennél több törődésre lenne szükség. szóval a módszereken volna mit csiszolni de én ebben az irányban hiszek.
úgy gondolom leginkább azért van a szőnyeg alá söpörve az egész az egyik oldalról mert ezek a módszerek sokkal több időt és pénzt emésztenének fel mint ahogy gondolták. egyszerűen politikai cikluson belül nem megoldható. viszont a másik megközelítésben meg egyáltalán nem látom a megoldáshoz való közeledést.

gigabursch 2020.06.04. 15:20:18

@CoolKoon:
Nézz körül a napi sajtóban és tisztán látod a pontos arányokat.

CoolKoon 2020.06.04. 15:36:08

@gigabursch: Nem a napi sajtóról szólt a téma. Idézem: minden "feketének, zs-nek, romának" az önsajnáltatás, meg a "jaj engem bántanak mert ezazamaz vagyok" jut eszébe. Ehhez semmi köze annak, hogy melyik csoport mennyire hangsúlyosan jelenik meg a napi sajtóban. Na és te esetleg szintén ilyet tapasztalsz a fekete, zsidó és/vagy roma ismerőseid között?

midnightcoder2 2020.06.04. 16:40:48

@gigabursch: Én nem annyira ebben látom az összefüggést, inkább abban, hogy ha a gyerek azt csinálja amit a szüleitõl lát, és az értékrendjét is ez határozza meg. És ha a kisgyereket elõbb tanítja apuka késelni mint hogy járni tudna, az nem feltétlenül azt vetíti elõre, hogy a gyerekbõl akadémikus lesz.

midnightcoder2 2020.06.04. 16:47:57

@blah: Nyilván nem mindegyik bûnözõ, de azt azért gyanítom, hogy anno a Szögi Lajos egy faluval odébb sodorja el az út közepén kóválygó kiscsajt, akkor kb. ugyanúgy végzi. A megoldás pedig a társadalmi környezet megváltoztatása, Pl. az közmunka. Ha a gyerek odahaza azt látja, hogy apának-anyának be kell járnia dolgozni, és nem azt, hogy ha van pár gyereked akkor a farkadból is megélsz, és a segílyke mellett fel lehet ülni a lovaskocsira és "szerezni" ezt-azt, akkor esetleg benne is felmerül, hogy csak el kellene végezni azt a 8 általánost, és szakmát tanulni amivel jobb melót is találhat mint a közmunka, és hogy nem az a boldogulás útja, hogy teherbe ejtjük a szomszéd 14 éves kislányát.

nemecsekerno_007 2020.06.04. 17:04:12

@CoolKoon: A naivitás alapvető emberi jog, de főleg a ballibák gyakorolják.

Világbéke!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.04. 17:05:29

@Serény Vélemény: Azon a bulin Cycmen herezacskóját nyalogattad, amikor csicskáztattak a cellatársaid. Mi csak elsősegély nyújtottunk a berepedt ánuszosoknak. Mondtam a a BV parancsnoknak, hogy többet nem megyünk ki a böribe, hozzanak be titeket a proktológiára.

nemecsekerno_007 2020.06.04. 17:05:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Muhahahhaha :))))))))))))

Csodálatos a magyar nyelv, nagyon jó lehet vele mellébeszélni.

Muhahahahahahaaa :)))))))))))

Naivitás és Világbéke!

CoolKoon 2020.06.04. 17:12:48

@nemecsekerno_007: Azt ugye tudod, hogy olyanokat, hogy "ballibák", csak komplett idióták mondanak, ugye? Ja, hogy nem? Na, akkor most már tudod....

blah 2020.06.04. 17:19:37

@midnightcoder2: azzal azért vitatkoznék, hogy a közmunka mire tanítja meg őket. szerintem életminőségben ugyanott vannak, csak most apa meg anya nincs otthon pár órát. a legtöbbjüknek elérhetetlen az az életszínvonal amin az átlag él, pedig az sem luxus. a munkának így az ilyen családokban élők számára nincs túl nagy értéke.
egyáltalán nem a munkánál kéne hozzáfogni. a tisztálkodás, takarítás, hogy ne egy büdös putriban éljenek, hogy megtanuljanak normálisan beszélni, kommunikálni a többségi társadalommal, ezeknek kellene megvalósulnia, hogy a többség befogadóbb legyen. ezek tanulható dolgok. sok cigány megtanulta, csak kitörni onnan biztos nehéz. amit meg mint átlagember megtehetek az az, hogy próbálok nem előítéletes lenni, hogy aki már valamennyire kivakarta magát az ne érezze szarul magát.

István Tokány 2020.06.04. 18:32:34

@midnightcoder2: "Egy amcsi rendőr ..... leszorított egy közveszélyes bűnözőt."
1. Amíg nem került rá bilincs, leszorítás volt. Utána csak szimpla kivégzés.
2. Amíg a rend derék, rühesállat sünkutyái agyonlőnek egy fegyvertelen nőt aki pongyolában megy az épp általa kihívott rnedőrök felé, amíg a rend derék, rühesállat sünkutyája agyonlövi a SAJÁT LAKÁSÁBAN TARTÓZKODÓ állampolgárt, mert a baromkurva rendőrribanc eltéveszt egy EGÉSZ EMELETET hazafelé menet, amíg a rend derék, rühesállat sünkutyái agyonlőnek egy FEGYVERTELEN, PÓLÓBAN ÉS RÖVIDNADRÁGBAN, FEJE FÖLÉ EMELT KÉZZEL FEKVŐ embert, amíg a rend derék, rühesállat nyugger sünkutyája és hasonlóan elmebeteg fia lelő EGY FEGYVERTELEN KOCOGÓT, csak mert szerintük hasonlított egy betörőre, addig ezek csak mocskos gyilkosok, és aki védelmükbe veszi őket, az meg egy köcsög barom.

Alick 2020.06.04. 18:39:41

Egy fekete srác írta - utánanézett - , hogy 10000 letartóztatásra jut 4 fehér és 3 afroa haláleset. Tehát nem csak black lives matter... de azért lehet balhézni, ha éppen egy fekete halálát kapja el a kamera.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.04. 19:05:08

Egyébként meg fasz rendőr annyi év tapasztalattal mi a fasznak és hogy a faszomba csinál ilyet?!
Nagyon nagyon balfasz volt és itt az eredmény!

kolomparlole1114 2020.06.04. 21:40:58

TLDR: a fekák a helyi cigányok.

kolomparlole1114 2020.06.04. 21:47:44

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nálunk meg AK-val lövöldöznek rendőrre vén faszok.

gigabursch 2020.06.05. 12:51:30

A címben feltett kérdésre a helyes válasz:

itt:
kuruc.info/r/6/213334/

Azért mert ezek a höbörgő, utcát csatatérré változtató lények csak búnözni tudnak és mert van "jog" "védőik".

Kivlov 2020.06.08. 11:46:34

@CoolKoon:
Persze. tele vagyok sárgacsillagosokkal. :D
Neked csak arról, azokról van véleményed, akit már élőben láttál, vagy mi? barom...

CoolKoon 2020.06.08. 12:12:09

@Kivlov: Igen, én általában csak azokról az EGYÉNEKRŐL szoktam véleményt alkotni, akiknek a viselkedéséről vagy videókat láttam (pl. Trump, Bolsonaro, Boris Johnson stb.), vagy élőben láttam. Ugyanis aki releváns tapasztalat, esetleg kézzelfogható bizonyíték nélkül alkot véleményt más csoportokról, az általában egy eszement idióta. És látom, te is közülük való vagy.
süti beállítások módosítása