A Paradigma Intézet blogja

Jobbik - A stratégia fogságában?

2018. április 03. - Elek.Dorián

A kérdés a következő: Mennyiben változtatja meg az egyes pártok irányába megfogalmazott szavazói elvárásokat, a kormányváltás lehetőségének elérhető közelségbe kerülése?

vona.jpg

kép forrása: index.hu

A Medián legfrissebb kutatása szerint az ellenzéki szavazóbázis 67%-a hajlik arra a forgatókönyvre, miszerint az esélytelen jelöltek lépjenek vissza a legesélyesebb ellenzéki javára az egyes választókerületekben. A kormányváltást akarók 47 százaléka szerint pedig Vona Gábor lesz a leginkább felelős, ha a széleskörű együttműködés elmaradása miatt ismét a Fidesz nyeri a választásokat (a párt nélküli kormányváltó szavazók 51 %-a gondolja ezt így).

A választás előtt (jobb esetben) minden párt igyekszik egy olyan következetes stratégiát választani, mely a lehető legtöbb mandátum elnyerésével kecsegtet. A Fidesz esetében ez a “Soros-terv”. Mind az ütemezése, mind pedig az üzenet szegmentálása egy tudatosan felépített hosszú távú kampánystratégia része.

A Jobbik azon elképzelése és taktikája, miszerint nem hajlandó érdemben és nyíltan koordinálni az egyes egyéni választókörökben, könnyen megeshet, hogy pont a választások előtti héten okoz komoly fejtörést Vona Gábor pártjának. Az utóbbi hetekben megváltozott a kampány dinamikája,  a szavazói elvárások messzemenően átalakultak. Az ellenzéki médiateret a hódmezőváráshelyi tapasztalatokból építő diskurzus uralja: “a Fidesz leváltható, ha mindenhol az esélyes jelölt a kormánypárt egyetlen kihívója”. 

Bár a Jobbik ideológiája sokáig távol tartotta a mérsékeltebb irányultságú szavazókat, az utóbbi két évben változás történt. Ez pedig azt eredményezi, hogy a radikálisan polarizálódott médiaterepen a Jobbik potenciális szavazói ugyanabból az “ellenzéki” szűrőbuborékból értesülnek a politikai történésekről, mint adott esetben az LMP és az MSZP szavazói.

A pártok célja, vagyis az általuk tematizált tét - eltekintve a szinte elhanyagolható ígéretektől - megegyezik: leváltani Orbán Viktort. Az “ellenzéki buborékban” a szavazók egy hónapja mással sem szembesülnek, minthogy össze kell fogni, hiszen csak így sikerülhet.

És itt ütközik ki az, hogy a Jobbik eddigi stratégiája az utolsó héten szembemehet a szavazók akaratával. Az egyetlen legitim kihívó üzenete könnyen kontraproduktívvá válhat.  Sokáig pedig ez a stratégia tűnt az egyedül kifizetődőnek. Ettől az üzenettől lehetett azt remélni, hogy a győzteshez húzás majd olyan mértékű átszavazást eredményez, mely a Jobbik erősödéséhez vezet. 

Ezzel szemben a helyzet sokat változott az elmúlt pár hétben.

Joggal merül fel tehát a kérdés, hogy van-e értelme a változtatásnak, és az utolsó pillanatban való manőverezésnek. A válasz azért nehéz, mivel a Jobbik esetében nem lehet stabil szavazóbázisról beszélni. A néppártosodás stratégiája, mellyel teljesen új szavazókat kívántak megszólítani, majd az elvárásoknak való meg nem felelés, komoly hazárdjátéknak tűnhet a kampány hajrájában.

A bejegyzés trackback címe:

https://paradigma.blog.hu/api/trackback/id/tr5313802492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabó Zsolt 172 (törölt) 2018.04.03. 15:26:03

A Medián számait nem kell komolyan venni, mert Karácsony Gergely a Mediánnál dolgozott, tehát nyilvánvalóan neki kedveznek, a Jobbikot igyekeznek gyengíteni, megvannak a módszerek az ilyesmihez.
A Jobbik jól teszi hogy nem lép vissza a baloldal javára, a baloldal sok kárt, adósságot, vagyonvesztést okozott az országnak, a Jobbik viszont sosem tett ilyet, nem várható hogy egy becsületes párt visszalépjen egy károkozó párt javára.

benko 2018.04.03. 18:12:41

Van benne valami igazság nem érdekük úgyis meg van a kis fizetésük

Beginner14 2018.04.03. 19:16:27

A Jobbik egy meghatározó része fasiszta beállítottságú, így rájuk nem lehet szavazni. Ahogy a szocikra, és a Fideszre sem. Egyik kutya...

midnightcoder2 2018.04.03. 19:38:28

Orbánt csak akkor lehetne leváltani, ha senki sem szavazna a baloldalra. Egy esetleges koalíció az MSZP-vel vagy pláne a DK-val a bukta biztos receptje. A bukta után pedig megint csak jön vissza Orbán, erősebben mint valaha.

Larry Silverstein 2018.04.03. 19:42:28

Bajban a lipsik vannak mert ha esetleg a Jobbik jó eredményt ér el a Fidesz meg rosszatt akkkor a fidesz a jobbikal fog koalícióra lépni nem a szocikkal.

De ez nagyon valószínütlen, valószínü a Fidesz nem2/3os sima győzelme.

consul 2018.04.03. 20:11:25

Tegyük fel, hogy visszalépnek és nem lesz többsége a Fidesznek. Én másnap mi lesz? Ki lesz a miniszterelnök? Mely pártokból áll a Kormány? Milyen program alapján kormányoznak? Vagy ezt majd akkor találják ki? Én meg biankóban szavazzak rájuk a semmire? Hát hülye vagyok én?

Komodoi23 2018.04.03. 20:11:38

A Jobbik nem lép koalícióra a Fidesszel, inkább megvárja az előrehozott választást, azon jobban fog szerepelni.

rasztaszív 2018.04.03. 20:19:21

@consul: talán még a föld forgása is leáll orbán nélkül.

mh1973 2018.04.03. 20:25:19

Ez a céljuk, vona lesz az új torgyán, a jobbik lesz az új fkgp. Vannak olyan buták, hogy elfelejtik mi történt az összes jobboldali párttal...

BiG74 Bodri 2018.04.03. 20:29:38

Miért is van bajban a jobbik? Jelenleg a legtámogatottabb ellenzéki párt. Az összefogás elutasítása pedig pont annyira a jobbik bűne, mint a többi párté. a maszopé aki látványosan eladta magát a fityisznek, mely látványosan politizál úgy, mintha direkt nem is akarna hangsúlyos párt lenni. A DK nagyszerű, egy elutasított politikussal, aki élből elutasítja a jobbikot. És vannak a törpék..

vajdasagi 2018.04.03. 20:31:18

Én másként látom: mostanára a Jobbik az egyetlen esélyünk, és én bizony rájuk fogok szavazni, noha ezt még tavaly decemberben se gondoltam volna. Régen valóban egy rasszista párt volt. És a Fidesz régen egy liberális párt volt. Mostanára mindkettő sokat változott. Fityisz fizetett bérkommentelői: lehet rettegni, hogy marad-e kenyéradó gazdátok. Vajon el tudjátok tartani magatokat rendes munkából is?

midnightcoder2 2018.04.03. 20:46:49

@mh1973: Szerintem az MSZP előbb borul össze Orbánnal.

Larry Silverstein 2018.04.03. 20:47:54

@vajdasagi: az kemény zakó lesz Vonónak amikor simicska majd kibekül a zorbannal

mert hát Simicskának el kell tartani a cégeit a köv. 4 évben is

mh1973 2018.04.03. 20:55:55

@vajdasagi: el ne hidd, hogy megváltoztak, szimplán taktikáznak, nem akarok példákat sorolni amiből tisztán látszik, hogy ezek még mindig a zászlóégetők!

Komodoi23 2018.04.03. 21:11:57

@vajdasagi:
A Jobbik soha nem volt rasszista, soha nem mondta azt hogy az egyik rassz magasabbrendű, a másik rassz alacsonyabbrendű.
A "vajdaság" pedig a megszálló jugoszláv kommunisták által bevezetett elnevezés, a terület rendes neve Délvidék.

Bolsi Buster 2018.04.03. 21:31:17

@Komodoi23: "A Jobbik soha nem volt rasszista, soha nem mondta azt hogy az egyik rassz magasabbrendű, a másik rassz alacsonyabbrendű."

Hát az nagy kár mert elég nyilvánvaló.

Az ázsiai csíkszmü migrik ellen pl. sehol nincs rasszizmus - leszámítva az ázsiai csíkszemü országokat - , a négerarabcigányzsidó ellen meg mindenhol van. És mindig is volt, minden történelmi korban.

Vagyis az emberek szeme nyitva van és látnak vele.

Komodoi23 2018.04.03. 22:33:34

@Bolsi Buster: Az lehet hogy a fajok között vannak különbségek, de a Jobbik soha nem sorolta be a fajokat hierarchiába, tehát soha nem volt rasszista.

Bolsi Buster 2018.04.03. 22:47:29

@Komodoi23: A rasszizmus a vilag legtermeszetesebb dolga, pl. ezert nem szeretik a macskak se a kutyakat.

Az hogy a partok ezt nem vallaljak, bizonyitja hogy gyava szarok.

vajdasagi 2018.04.03. 23:04:54

@Komodoi23: köszönöm a véleményedet. Maradjunk annyiban, hogy a Jobbikra fogok szavazni. Ez Neked csak elég, nem? Én a Vajdaságban születtem, és nem érdekel, hogy mások ezt hogy hívják. Kinek-kinek a saját dolga.

moonlight777 2018.04.03. 23:13:25

Ez a fejtegetés a cikkben baromság. Jobbik szavazóként eszem ágában sincs dk és egyéb gennyládákra szavazni.... a dk-mszp bagázsnak kőkemény felelőssége van abban, hogy orbán 8 éve a nyakunkon garázdálkodik! Semmilyen erkölcsi, morális alapja nincs sem a dk-nak sem az mszp-nek egyáltalán léteznie a közéletben.... Akkor pártolnék el a jobbiktól ha bármilyen formában is összeállnának ezzel a hazaáruló (dk-mszp-fidesz) gennyládákkal....

2018.04.03. 23:44:54

@Bolsi Buster: dobálod még kutyaszarral a macskákat?
A faj és a rassz két külön fogalom.
Ha úgy érzed, más fajba tartozol, mint a fekete, avagy az arab, akkor nem vagy ember.

2018.04.03. 23:45:59

@Bolsi Buster: A macska egyszerűen fél.

Laci A Lakli 2018.04.04. 00:03:32

@moonlight777:
Kb. Te mondtad ki a frankót. A "demokratikus" értelmiség még most sem tudja feldolgozni azt az egyszerű dolgot, hogy a Jobbik legnagyobb ereje nem az Orbánellenességben van, hanem az egykori rendszerváltás után létrejövő pártok és politikai elit ellen van. Ez egy sokkal tágabb halmaz és ebben a mocsárban biztos benne vannak a DK és az MSZP is. A Jobbik nem a cukiság kampánnyal veszítené el a hitelét a szavazóbáziától, hanem akkor veszítené el, ha összefogna az MSZP DKval!

Laci A Lakli 2018.04.04. 00:30:01

Az egész cikk egy téves felvetésből indul ki. A linkelt felmérésnek a Jobbiknak nem igazán kell figyelembe vennie (tudjuk hol készült...). Ellenben az a felmérés ami alapján a Jobbikos szavazók 2/3-da igazi gyomorforgató undort érez a Gyurcsánytól azt már jobban figyelembe kell venniük.
A Blogger téved a Jobbik ideológiájának nem az a célja, hogy a FIDESZt leváltsa, hanem az a célja, hogy a rendszerváltás után felhalmozódó politikai elitet eltüntesse a közéletből. Ahhoz, hogy ezt a célt abszolválni tudják természetesen nem érdekük a baloldalon tapasztalható politikai öngyilkosság után újraéleszteni őket.

2018.04.04. 00:36:55

@Bolsi Buster: amelyik nem, az kikaparja a kutya szemét.
Egyébként ugyanaz az ok, amiért két kutya is egymásnak esik.

2018.04.04. 00:37:40

@Bolsi Buster: de azt nem vitatod, hogy nem vagy ember? Értem.

2018.04.04. 00:44:01

@Laci A Lakli: A Jobbik nagyon nehéz helyzetben van. Azzal, hogy középre húzott, felvállalta az arcvesztést. Ha lepaktál a ballal, ismét.
Kérdés, hogy amennyiben a fidesz nyer, mi lesz a sorsa? Mint láttuk, Orbánnak nincsenek erkölcsi dilemmái , hogyan bánjon szövetségeseivel. De ellenfelei szintén nem számíthatnak lovagias eljárásra.
Mit vállal hát fel Vona? Szövetkezni, akár az ördöggel is az ördög ellen?
Avagy emelt fővel alulmaradni, és eltiportatni?
Esetleg lepaktálni és utána eltiportatni?

Laci A Lakli 2018.04.04. 01:13:55

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Mondjuk én hamarabb eltudnék képzelni egy FIDESZ-MSZP koalíciót, mintegy FIDESZ-Jobbikot.
Bár szerintem az sem lehetetlen, hogy az MSZP pont nem éri el a 10%-os küszöböt, mert az elbizonytalanodott baloldali szavazók a DK-ra fognak szavazni, vagy az LMP-re. Így a FIDESZ többségbe kerül, mert az elvesztett %-okata kompenzáció miatt ők gyűjtik be. Ennek is több esélye van, mint a koalícióknak... De ha tényszerűen nézem a FIDESZnek simán meglesz a parlamenti többsége. A többi csak felvetés.

LebensraumamOsten 2018.04.04. 07:21:54

@Larry Silverstein: Reménykedsz világtalan?
Ez kb. olyan, mint amikor begördültek a vagonok a Munka szabaddá tesz feliratú kapu alatt és azt hitték, hogy egy másik kapun át már megy is tovább.
A tolvaj illibsi fityusszal nincs koalíció, mert '"ki a koalícióból a reakció ügynökeivel!" Ismerős?
Ellenben már elkészültek a személyre szabott büntető törvényjavaslatok amikkel a bandátok le lesz csukva. Nem kell izgulnod. Már nem kell.

LebensraumamOsten 2018.04.04. 07:23:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Még egy pár hét és az új szolgálat megkapja a parancsot, hogy tüntessenek el téged.

MACISAJT 2018.04.04. 07:32:33

Inkább az a kérdés a Jobbikkal kapcsolatban hogy mi lesz a jövő héten(héttől)?
Mert simicska elment a falig: médiumai összehazudtak amit csak lehetett(jellemző hogy a belizei államtitkári számlákról szóló kamut a Népszava már beismerte, de a MN és tsai még nem), anyagilag, plakátilag amit lehetett betolt.

Lehettek volna a Fidesz váltópártja, a külső támogatója, hiteles kritikusa.
Ehelyett elmentek a Spinoza irányába, az Alföldi, Heller, Schilling-félék támogatását egyhamar nem mossák le magukról, Zazriveczel meg végképp nem.

==T== 2018.04.04. 08:08:32

A Jobbik azt csináljaamit kell. Nem szabad együttműködni a 2010 előtti baloldallal. Ha ezügyben kitartanak szombatig, akkor talán több kényszerfideszesnek is leesik, hogy folyamatosan hülyére vette őket a fidesznyik nyaloncmédia, és visszaszavazbaj a Jobbikra.

Csak a Jobbik tud szavazót elvenni a fidesztől és ezt a fidesz is tudja.

==T== 2018.04.04. 08:12:29

@mh1973: nem felejtették el, ezért sem álltak össze a fidesszel.

Hókirályfi 2018.04.04. 09:16:01

Elsődleges cél elhajtani Ovit és bandáját. Ennek érdekében igenis össze kell fognia minden nem fideszes politikai erőnek. Aki nyakaskodik e tekintetben, az további 4 év orbánuralom mellett tör lándzsát.

2018.04.04. 09:19:04

@Laci A Lakli: Igazad van. Én csakis és kizárólag a Jobbik szemszögéből vizsgáltam.

Medgar 2018.04.04. 10:10:06

@rasztaszív: Tehát nincs válaszod, csak vicces beszólásokra futja...

rasztaszív 2018.04.04. 10:35:40

@Medgar: az a vicces,hogy azt képzelitek,az orbánotok nélkül majd megáll a világ.

Medgar 2018.04.04. 10:51:23

@rasztaszív: Sajnos nincs sok eszed vagy a kis világod van beszűkülve ennyire? nem mindenki fideszes aki gondolkodik. De meséld el nekem milyen kormányt fog alakítani ez a sok szerencsétlen aki már most a mandátumokon marakodik? Nézz szembe a tényekkel: ma nincs olyan politikai erő magyar orszgágon aki képes lenne kormányozni.

rasztaszív 2018.04.04. 10:55:06

@Medgar: talán még olvasni is csak az orbánod tud:)röhejes vagy.

_most_ 2018.04.04. 10:56:51

A jobbik egyedül nem tudja megverni a fideszt. Kérdés akarnak-e kormányváltást, vagy jó a második hely, és várni az ász mekkora büntetést szab majd ki rájuk.

Medgar 2018.04.04. 10:57:20

@rasztaszív: érvek nélkül beszélgetni nehéz, ha megtaláltad azokat kérlek írd le a következő kommentedben.

rasztaszív 2018.04.04. 11:01:37

@Medgar: talán próbálkozz te is azzal:)ne félj,az orbánod nélkül is működni fog a világ

Alick 2018.04.04. 11:01:59

@Hókirályfi: De ehhez nem elég választást nyerni, működőképes kormányt is létre kéne hozni. A jelenlegi heterogén ellenzéki felállással nagy a működésképtelenség kockázata... ebben az esetben pedig az idő előtti választásokon a fidesz minden eddiginél több szavazatot söpörhet be.
Ezért a legkisebb rossz most az életképtelen ellenzéki pártok kihullása lenne, főleg az lenne jó, ha a "gengszterváltó" pártok (MSZP és még a DK is ide tartozik) eltűnnének.
Négy év múlva pedig egy kevésbé széttartó ellenzék végre simán leválthatná Orbánékat.

Medgar 2018.04.04. 11:06:39

@rasztaszív: Vicces elmebeteg vagy. Nem mindenki orbánhívő aki kérdéseket mer feltenni.

rasztaszív 2018.04.04. 11:07:32

@Alick: de az ellenzéknek nem is kell kormányoznia.elég,ha megvan a parlamenti többség,azzal már el lehet kezdeni a ner lebontását.aztán majd meglátjuk,hogy egy kisebbségi kormányzás után mennyi szavazatot söpör be a fidesz...szerintem majd akkor lesz ellenzéki kétharmad.

rasztaszív 2018.04.04. 11:08:42

@rasztaszív: persze,persze.nem mind ló,ami nyerít,és nem mind macska,ami nyávog.vagy mégis...?:)

Hókirályfi 2018.04.04. 11:25:37

@Alick: "nem elég választást nyerni, működőképes kormányt is létre kéne hozni..."
Ahogy az angolok mondják, majd ha odaérünk a hídhoz, akkor átmegyünk rajta.
Ha mindíg azon agyalnánk, hogy jajmilesz ha ez történik, mert utána meg az lesz majd, akkor semmi sem fog történni soha, mert mindíg létezik egy szörnyűséges végkifejlet.
Menjünk el vasárnap minél többen, szavazzunk ésszel a legesélyesebb nemfideszes jelöltre, szívvel a pártlistára és figyeljük meg mi fog történni.

www.taktikaiszavazas.hu

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2018.04.04. 11:30:44

@Szabó Zsolt 172: KG több, mint 10 éve dolgozott ott. Majd biztos egy volt alkalmazott miatt fognak csalni, amikor hosszú évekre visszamenően ők voltak a legmegbízhatóbbak.

konrada 2018.04.04. 11:48:37

A Jobbikra (MSZP-DK) szavaznatok "nem kell félnetek jó lesz ha mindenki egyetért én nem ellenzem"

zenitó 2018.04.04. 11:49:27

@Fedor: Jahh,alkalmazott. Az egész kócerájt ő vezette.

konrada 2018.04.04. 11:59:53

@Hókirályfi:
...ha már közmondások: "járt utat járatlanra el ne hagyj..."
Ami pont úgy nem illik ide, mint annak a - ezek szerint angol - közmondásnak, hogy akkor kell átmenni a hídon, amikor...

...illetve de: hiszen nem érdemes azért elkezdeni úszni, hogy hátha lesz majd valahol híd is.
Egy Jobbik-DK kolacióra meg tán még annyira sem lehet építeni, mert több mint hiú remény, hogy abból híd lesz.

...észre kell venni, hogy ez az átszavazó show csak arra megy, ki tud a másiktól szavazót, és azzal mandátumot elvenni. Csak ott beszél minden párt arról a saját nevében, ahol gyakorlatilag 0 az esélye. Ahol egy ellenzéki pártnak esélye van az ellenzéki szavazatok harmadára, ott már fel sem merül, legfeljebb úgy, hogy a házi közvéleménykutatójuk szerint ők az esélyesebbek, így rájuk szavazzon mindenki.
...mert egyébként az alapszólam az, hogy mások a hülyék, ha nem rájuk szavaztatják a híveiket, mert azoknak a szavazata kell, de az, amit ők képviselnek, akarnak, az nem.

Dr.oid 2018.04.04. 12:28:01

Mindenki maga dönti el, hogy mennyit ér meg neki a FIDESZ leváltása. Pedig amúgy érdekes lenne, ha a FIDESZ kizárólag listán kerülhetne csak be az Országgyűlésbe. :)

Don Cherry 2018.04.04. 12:30:39

Vona egy bizniszpolitikus, és annak is tehetségtelen. Még a teljesen komolyan vehetetlen Gyurcsánynak is szét kellett lopnia és el kellett kúrnia mindent, hogy megbukjon, ehhez képest Gabika úgy tudta lenullázni magát politikailag, hogy egy percet sem töltött hatalomban. Azért ez nem semmi...

Hókirályfi 2018.04.04. 12:35:18

@konrada: Csupa igazságokat írsz. És ezzel együtt is, ezek miatt én legközelebb 9-én szeretnék aggódni. De akkor nagyon szeretnék. 4 évvel ezelőtt a kisebbik rossz még a fidesz volt, mostanra a kisebbik rossz már a Jobbik.

konrada 2018.04.04. 12:42:11

@rasztaszív:
...no akkor gondolom te is eljutottál oda, hogy a sok nácizás, fasisztázás után leadd szavazatod a Jobbik jelöltjére, hogy aztán drukkolhass annak, hogy Vona elővéve Magyar Gárdás mellénykéjét elmondhassa a miniszterelnöki beszédét, jaj de irigyellek!;))
(A tükröd helyében persze nem lennék...;)

rasztaszív 2018.04.04. 12:49:27

@konrada: ezt miből sikerült kikalkulálnod...?

Exploiter 2018.04.04. 13:20:59

@Hókirályfi:

Igen, ezt sokan elfelejtik. Az Orbáni ámokfutáshoz annyi vezetett, hogy az akkori kormánypárt (akik most amúgy a változást hirdetik, mintegy mellesleg) annyira vállalhatatlanul gáz volt, hogy a fidesz volt a kisebbik rossz.

Ha a trendet követjük, akkor a jövő még szarabbnak tűnik, mint egyébként.

Larry Silverstein 2018.04.04. 13:59:11

@konrada: Egy Vona kormany kb. ugyanazt hozna mint az elozo fidesz kormany, mert mindketto fo tamogatoja Simocska volt.

Persze ez meg mindig jobb mint a ballib ElQrok, de nem tudom jobb-e mint Orban.

Amugy az sem teljesen vilagos miert allna ossze adott esetben a Jobbik a baloldallal, amikor Orbannal is osszeallhat, kormanykoalicioba, ugyanazzal az erovel?

Vajon a jobbik ivek a bolsikat vagy a fideszt utaljak jobban? S foleg, Simicska mit akar?

rasztaszív 2018.04.04. 14:04:49

@Larry Silverstein: a jobbiknak,a baloldalnak,és az országnak is az lenne az érdeke,hogy a többséget megszerezve lebontsák a ner-t.de ehhez nem kell kormányozni.a feles törvényeket így is meg lehet hozni,a költségvetést már kontrollálni lehet.közben meg hadd őrlődjön a fidesz a kisebbségi kormányzásban.

konrada 2018.04.04. 14:10:57

@rasztaszív:
...hát az átszavazásra buzdítasz te is, és "biztosan nem azért" mert te ugyan nem szavaznál a nácikra, de hátha azok olyan hülyék, hogy az ilyen bülbül szavú hívásokra majd megteszik.;)

(...vagy a kibicnek semmi sem drága alapon te is azon 47% szavazóhoz tartozol - jobbiknál 1/3 - akik bátran kijelentik, hogy hajlandóak lennének átszavazni ....mivel a körzetükben szerintük pont a saját jelöltjük esélyesebb, így elég tőlük a hajlandósági hajlam, nem kell magukat szembe köpniük...;))

rasztaszív 2018.04.04. 14:27:28

@konrada: mondjuk itt egy szót nem írtam erről,de egyébként valóban.és hiába is tekeregsz,ez meg fog történni,országosan.

konrada 2018.04.04. 14:35:08

@rasztaszív:
Melyik a valóban? Átszavazol a nácikra szemen köpve magad...
... vagy ott ahol élsz, nincs esélyük úgy sem, akkor meg ők szavazzanak azokra, akik egyébként leköpködik azért, amiben hisznek?

...csak hogy értsük, lássuk...

rasztaszív 2018.04.04. 14:49:41

@konrada: lesz időd emészteni az epédet...:)

konrada 2018.04.04. 15:10:00

@rasztaszív:
...szóval a 2.
Gondoltam.
...de igazad is van: a hülyéket ki kell használni. Erről szól a mai politika...

rasztaszív 2018.04.04. 15:24:32

@konrada: a fideszes világkép szerint.

Flúgatlan 2018.04.04. 15:30:58

Ebben a mesterségesen gerjesztett káoszban csak egy adatot mondanék, amire persze azt lehet mondani, hogy csak egy szűk kör véleménye:

Bármelyik párt, amely választási együttműködésbe keveredik Gyurcsányékkal lenullázza magát előttem és ismerőseim többsége előtt. Ha Gyurcsány kerülne újra hatalom közelébe, akkor inkább már a Fidesz.

Sokan vagyunk így. A Jobbik jobb teszi, ha nem szövetkezik a DK-ékkal. Az már túl sok köpönyegforgatás lenne.

kvp 2018.04.04. 15:32:25

Szerintem a Jobbiknak vagy maradnia kellett volna magyar nemzeti neppartnak, vagy ha mar elmentek egy liberalisabb, globalistabb iranyba, akkor viszont a valasztas elott kellett volna partszovetseget kotniuk az MSZP-DK-Jobbik-stb. vonalon. Sokkal egyertelmubb lenne egy olyan uzenet, hogy mondjuk Vona a miniszterelnokjelolt, Gyurcsany az allamelnokjelolt es igy tovabb. A jelenlegi osszefogas csak annyit jelent, hogy a DK es a Jobbik vilagnezetet es szavazoit kellene osszebekiteni. Egy atlag jobbikos azert nem biztos, hogy az erdelyi, karpataljai magyarok szavazati joganak elvetelet akarja, de ez pl. a DK-val kotendo koalicio alapja, tehat a Jobbik vezetesenek fel kell aldoznia a kulhoni magyarsagot hogy levaltsak Orbant es visszajutattassak a hatalomba Gyurcsanyt. Nem vagyok benne biztos, hogy ezzel a programmal olyan sok nemzeti erzelmu szavazatot lehet nyerni. Sajnos mostanra eljutottunk oda, hogy a jobboldalon csak egy magyar part maradt, ez pedig a Fidesz.

vajdasagi 2018.04.06. 07:30:37

@Larry Silverstein: Az a Te bajod, hogy mindent pénzben mérsz. Lehet ám, hogy valaki pénz miatt nem változtatja meg az elveit. Ezeket nevezzük rendes embereknek. És aztán vannak akik bármit benyelnek, csak legyen kenyéradó gazdájuk.
süti beállítások módosítása