A Paradigma Intézet blogja

Az első magyar post-truth kampány?

2018. február 17. - Elek.Dorián

Hazánkban bár csak ma kezdődik a hivatalos kampányidőszak, a Fidesz (ellenzéki politikusokat Soros Györggyel összemosó) plakátjai már február eleje óta láthatóak. A hirdetéseket elnézve, az elkövetkezendő 2 hónapban a következőkre számítunk: annak ellenére, hogy a kormánypártnak lehetősége lenne egy olyan kampányra, ahol a kormányzati eredmények kerülnek hangsúlyozásra, április 8-ig egy negatív, post-truth kampány fog dominálni.

ellenze_k-1280x600.jpg

Forrás: facebook.com/FideszHU

De miért is dönthettek a Fideszes vezetők újra a negatív kampány mellett, miközben 2006-ban elég nagyot buktak vele? Miért lesz post-truth a kampány? Pontosan mi is az a post-truth?

1. A post-truth (igazságon túli) kifejezés arra utal, hogy az adatok háttérbe szorulnak, a mérhető és bizonyítható tények irrelevánssá válnak, az igazság kritériuma erodálódik, továbbá az érzések kerülnek domináns helyzetbe. Másképpen úgy fogalmazhatnánk meg, hogy az emberek olyan állításokra hagyatkoznak, melyeket igaznak éreznek, azonban erre semmilyen tényi alapjuk nincsen. Az új korszak tehát olyan körülményekre utal, amelyekben a személyes meggyőződésre való hivatkozás inkább alakítja a közvéleményt, mint a tények és az adatok.

Vegyük a legfrissebb plakátot, melyen csupán egy állítás olvasható (“Együtt bontanák le a határzárat”), azonban az is az igazság torzításán alapszik. Csakhogy néhány példát említésünk:

“A kerítést nem bontanánk le, de azonnal elkezdenénk egy olyan rendszert működtetni, amely a megoldáskeresésről szól, és nem az ellenségképképzésről.

  • Vona Gábor nem csak, hogy nem bontaná le a kerítést, de nyílt levélben kérte az EU-t, hogy járuljon hozzá a magyar határvédelem költségeihez.

A post-truth korszak a politikai vezetés szintjén tehát új befolyásolási technikákat vet fel: a vezetők tudatosan építhetnek az álhírekre, mivel objektív tények hiányában az emberek szubjektív érzelmei kerülnek előtérbe. A post-truth korszakban a vezetőt nem azért hagyják jóvá, mert az ötletei, gondolatai jók vagy rosszak. Legitimitását az adja, hogy a mondanivalója rezonál a megszólított választói réteggel.

A vezetők úgy alakítják a beszédeiket és a cselekedeteiket, hogy az igazodjon az elvárt karizmatikus politikus képéhez. A post-truth vezetők nem az objektív tényekre helyezik a hangsúlyt, hanem felfedik érzéseiket, habár azoknak nem szükséges igaznak vagy hamisnak lenniük, a feladatuk inkább az, hogy a követőket az útjukba tereljék. A cél, hogy a politikusok a követőik szemében látszanak autentikusnak és hitelesnek.

2. A negatív politikai kampánynak évszázadokon átívelő hagyománya van: a politikai ellenfél hiteltelenítése tulajdonképpen egyidős a hatalomért folytatott küzdelem intézményesülésével.

A Soros Györgyöt középpontba állító kampány azonban valóban egyedinek számít, hiszen a negatív kampányok elsősorban az adott párt ellenzékét támadják, Soros György viszont nehezen sorolható ebbe a kategóriába. Új motívumnak tekinthető, hogy a kormány által kreált Soros-ellenségkép olyan tartalommal lett feltöltve, mely csak minimálisan érintkezik a valósággal. Személye a magyar politikában inkább számít egy metaforának: mindannak a megszemélyesítése, amelyre a Fidesz utal, bármit mögé lehet képzelni. A Fidesz Soros-koncepciója tehát a negatív és a post-truth kampány kereszteződése.

Természetesen azért a post-truth kampány nem lesz csupán a kormánypárt fegyvere, az ellenzék is könnyen alkalmazkodhat az új társadalmi valósághoz (pl. Gyurcsány Ferenc ukrán nyugdíjasokról készített videója). A különbség inkább a mértékekben lesz, hiszen ellenzéki plakátokkal csak elvétve fogunk találkozni - a kormánypárt már jó előre lefoglalta a hirdető felületek többségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://paradigma.blog.hu/api/trackback/id/tr2913674870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pánpéter 2018.02.18. 22:07:54

Szerintem remek volt az “Együtt tettek tönkre az országot” plakát is.

FLAZZ 2018.02.18. 22:18:42

az ellenzéki hazaárulók kampánya ellenben pozitív. a magyarok többsége felébredt és egyhamar nem lesz sem szoci sem liberállis kormánya az országnak. hál' istennek!!!

László Idősebb Csuja 2018.02.18. 23:24:21

Ahogy a fidesz, mögött, úgy a szocik és a liberálisok mögött se látok elveket és értékeket. Egy kaptafára megy mind a három politikai tömörülés. Az értéktelen politizálás eredménye se több, mint értéktelen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.18. 23:36:02

"De miért is dönthettek a Fideszes vezetők újra a negatív kampány mellett, miközben 2006-ban elég nagyot buktak vele?"

Talán mert az ellenzék hónapok óta szintén negatív kampányt folytat, és hát erre ez a válasz.

"Személye a magyar politikában inkább számít egy metaforának"

Nagyon helyes a meglátás. Soros mindazt jelképezi, ami a magyar és az európai, keresztény kultúra eltiprására tör. De nemcsak a kultúrát, hanem a biológiai népet is el akarja törölni a negroid fajta "megalkotásával", a la Kalergi.

Pop40 2018.02.19. 00:38:35

A maffiának nincs más választása, csak egy érzelmekre ható, hazudozó kampány.
Értelemre ható, tényszerű kampánnyal nem kampányolhatnak, több okból is.

1, a híveik közül rég kivesztek az értelmesek.
2, ha a maffiának tényszerűen kéne a kormányzati "eredményekkel" büszkélkedni, nagy bajban lenne. A szétbaszott oktatás, eü, a fideszes maffiózók szabadrablása, a hosszú tömött sorokban külföldre húzó tömegek - ezekkel az "eredményekkel" tényleg nehéz lenne kampányolni.

Pop40 2018.02.19. 00:41:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Talán mert az ellenzék hónapok óta szintén negatív kampányt folytat, és hát erre ez a válasz."

Szokás szerint hazudsz, bár most az egyszer nem kétlem, hogy te igaznak hiszed.

A tökagyú fideszes így működik: ami csúnyát mond a maffiájáról, az csak negatív kampány lehet.
Egy Tiborcz-ügy pl egy épeszű embernek köztörvényes bűncselekmény, a szellemi fogyatékos fideszesnek meg "negatív kampány".

2018.02.19. 02:23:26

A Fidesz maffia egyetlen értelmes, minden épeszű ember által elfogadható tette a kerítés felépítése és a migráció kordába szorítása volt. Nyilván erre akarják felfűzni a kampányt és ennek az eredményben a lerombolásának a szándékával vádolják az ellenzéket.
Az iskolák, kórházak állapotával nem kampányolhatnak, ahogy az ellopott százmilliárdokkal se. Az EU-s pénzek éltetik a rendszert és a külföldre áramló magyar munkások miatti munkaerőhiány növeli a béreket Magyarországon. Úgy tűnik, hogy akármilyen rossz a Fidesz, mégis minden körülmény a kezükre játszik jelenleg.
Ez van, nyerni a fog a NER. Újra.
Tessék emigrálni. Én megtettem. Zongorázji lehet a különbséget.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.19. 03:06:25

@karandash:

"A Fidesz maffia egyetlen értelmes, minden épeszű ember által elfogadható tette a kerítés felépítése és a migráció kordába szorítása volt."

Ezzel a baloldaliak erősen vitatkoznának. Persze nem most a választások előtt, mert azt még ők is látják, hogy kerítésbontással, migrisimogatással örökre elásnák magukat.

Mellesleg nem ártana tájékozódnod, volt itt azért számos más pozitív intézkedés is.

Avagy szerinted a családtámogatási intézkedések (CSOK, jelzálog-elengedés, építkezés ÁFA-csökkentése) rossz volt? Persze, hogy rossz, mert a cigányok és egyéb dologtalanok nem kaphatják, hanem csak olyanok, akik büntetlen előéletűek, dolgoznak és képesek is visszafizetni a nulla százalékos hitelt.

A családi adókedvezmény 2011-es bevezetése rossz volt? Az ám, azt is a Fidesz-kormány vezette be! Az egykulcsos adó nem jó az ún. "középosztálynak"? Olvass véleményeket, meg fogsz lepődni, hány ember járt jobban vele.

A közvetlen szociális támogatások átcsatornázása a munkabérek terhelésének csökkentése irányában (lásd fent) rossz volt? Nem segélyeket kell osztogatni, hanem támogatni azokat, akik dolgoznak, Ezzel mi a bajod, ez miért rossz szerinted?

Az EKÁER rossz? A pénztárgépek NAV-ba való bekötése rossz volt? A 100 ezer fölötti ÁFA-tartalmú számlák azonnali elküldése a NAV-nak rossz? Avagy szerinted rossz, hogy a legtöbb embernek a NAV készíti el az adóbevallását, ha az illető elfogadja? Ezt hívják ügyfélbarát államapparátusnak, mi ezzel a bajod?

Fordulj orvoshoz ezzel az idült Fidesz-gyűlöleteddel. Avagy vándorolj át egy alternatív univerzumba, ahol az ellenzék megnyeri a választásokat, oszt nézd meg, mit fognak művelni.

2018.02.19. 04:31:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ostobaság. A lopást rühellem, ebben pedig a Fidesz leiskolázza az "elmúltnyolcévet" is.
Kétszer szavaztam életemben a Fideszre. A Szadeszre, Maszopra soha nem szavaztam. Tehát latható, hogy hova tettem a voksomat többször is.
Az ország a jövőjét éli fel. Persze közben pár kiváltságos család a jövőjét alapozza meg.
A Fidesz se azzal kampányol, amiről itt te írsz, hanem kizárólag Sorossal meg a kerítésbontó ellenzékiekkel. Gyurcsányon kívül szerintem senki se akarná lebontani a kerítést. De valamiért a Fidesz és a másik, keresztényparazita mikropárt csak azt tudja felhozni, hogy "Soros". Nincsenek gazdasági eredmények, az ország semmit nem fektet a jövőbe. Vannak osztogatós akciók, nyuggerek, seggnyaló egyházak kapnak pénzt, de ennek csak az örül, akinek nincs esze. Az EU pénzek nélkül Ukrajna szintjén lenne Magyarország.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.02.19. 06:25:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mi van megint álmodozol húgyagy? Ha már dolgozni, értéket teremteni fideszes birkaként nem tudtok, így marad az álmodozás. És mivel önmagatok képtelenek vagytok a sorsotok irányítására, marad a führerkultusz is, akitől a csodát várjátok.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.02.19. 06:29:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Vannak eredmények, ezeket el is kell ismerni.

DE

Vannak ügyek is. Sok ügy.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.02.19. 06:33:03

@karandash: A fidesz mással nem tud kampányolni, csak ilyen megfoghatatlan nemlétező, kitalált dolgokról, hogy európa muszlim lesz, soros terv, terroristák árasztják el az országot menekültek képében, meg hasonló rettegést fokozó dolgokat. Sosem azzal kampányolnak ami tény és megtörtént, hanem azzal, hogy mi lesz ha... Ezzel tulajdonképpen csak a hülye fideszbirkákat tudják megfogni, mert azoknak fingjuk nincs arról mi folyik körülöttük.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.19. 06:39:48

@Pop40:

A Tiborcz ügy egy gyenge karaktergyilkossági kísérlet.
Már sokkal durvábbakat is túlélt Orbán.

A Soros kampány pedig egy valós, konkrétan a migrációs veszélyre hívja fel a figyelmet, ami az EU legnagyobb problémája lesz az elkövetkezendő 50-100 évben.

Az agyhalott ballib bloggerek pedig még ma is ott tartanak, hogy letagadják a 2015-ben megírt Soros tervet, amit 2007 decemberben már az EP-ben is keresztülvertek Soros listázott és megbízhatónak titulált csicskái.

A lista: legacy.gscdn.nl/archives/images/soroskooptbrussel.pdf
A megszavazott törvény: www.europarl.europa.eu/news/hu/press-room/20171115IPR88120/dublini-reform-kezdodhetnek-a-targyalasok

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.19. 06:41:05

@maxval bircaman szereclőci szürke proletár:

Megjöttek a nickhamisító Gyurcsány csicskák is.. A Pop40 nick nem volt elég ?

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.02.19. 06:44:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az eredmények egy szűk jómódú rétegre korlátozódnak, miközben az ország többsége nem jut egyről kettőre. Az eredmények ( gazdasági növekedés, eu támogatásból fakadó korlátozott infrastruktúra javulás)nem a fidesz eredményei, hanem a világgazdasági fellendülés, eu pénzbőség eredménye. Ahogy Gyurcsányék összeomlása a világgazdasági válság eredménye, ugyanúgy a mostani növekedés is a világgazdasági konjunktúrától függ. Egy kicsi, nyitott gazdaság így működik. Orbánnak semmi köze hozzá. Ahhoz viszont van köze, hogy lebontotta a jogállamot és demokráciát, és a haverjaival szétlopta az országot, és az országot a putyini érdekszférába, keleti diktatúrák sorába lavírozta.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.02.19. 06:47:50

@Rettegek mert ballib vagyok: Ne személyesedj faszfej. Ha nem tudsz értelmeset írni, inkább ne ugass. Nyald a führered seggét, az jobban megy. Nekem semmi közöm politikai vezetőkhöz, az a ti műfajotok, orbán seggnyalóké.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.02.19. 06:53:51

@Rettegek mert ballib vagyok: Ha meg nem tudsz nicknevet olvasni, arról sem tehetek. Ez egy más név, betűeltérés van benne, ugyanazt a nevet fel sem lehet venni, tehát hamisításról sem beszélhetünk. A hamisítás ugyanis egy termék teljesen ugyanolyan lemásolása, ez pedig nem ugyanolyan. Ha te egy hasonló nevet ugyanannak hiszed, az csak a te birkaagyad agyszüleménye lehet.

Behajtó70 2018.02.19. 07:00:26

Az orbántakarodj az nem ngatív kampány? Ti csináljárok ezt, hazug disznók! Hogy utána mi lesz, arról kussoltok! Mert egyetlen egy lépés sem tudnátok jobban csinálni! Szarok vagytok!

VáradiJános 2018.02.19. 07:13:08

@maxval bircaman szereclőci szürke proletár: így van, parazita, ezt jól megmagtaráztad .... ès mèg te kèrsz szàmon etikát a fideSSen

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.19. 07:19:17

@maxval bircaman szereclőci szürke proletár:

Tévedsz. Te vagy a kínai Adibas márka. Abban is csak egy betű eltérés van, de a színvonala a tieddel vetekszik.

Ballib szarkavaró vagy, aki még a saját jelentéktelen nickjét se meri felvállalni.

chrisred 2018.02.19. 08:01:44

2006-ban a Fidesz ellenzéki helyzetbôl kampányolt, természetes volt, hogy a kormányzati tevékenységgel szembeni negatív kampányt folytatott. Most viszont eszük ágában sincs a saját kormányzati tevékenységükre alapozni a kampányukat.

Európai téridő 2018.02.19. 09:05:04

"1. A post-truth (igazságon túli) kifejezés arra utal, hogy az adatok háttérbe szorulnak, a mérhető és bizonyítható tények irrelevánssá válnak, az igazság kritériuma erodálódik, továbbá az érzések kerülnek domináns helyzetbe. Másképpen úgy fogalmazhatnánk meg, hogy az emberek olyan állításokra hagyatkoznak, melyeket igaznak éreznek, azonban erre semmilyen tényi alapjuk nincsen. Az új korszak tehát olyan körülményekre utal, amelyekben a személyes meggyőződésre való hivatkozás inkább alakítja a közvéleményt, mint a tények és az adatok."
Micsoda áltudományos, tudálékos egy definíció ! Persze, minden "relativizálódik"...Túl sok hasonló stílben megfogalmazott hókuszpókuszhoz volt már szerencsém. És pont a firkászok dumálnak, akiknek a kisujjuk, amelyből a híreik egy részét is szopják, a fő munkaeszközük, illetve erre a hazug struktúrára fagyöngyként rátelepült áltudományos álelemzők! Kivétel a főszabályt erősíti.

eßemfaßom meg áll 2018.02.19. 09:12:01

Ebben mi a negatív? Egy pozitív ballib kép, hiszen mindannyian a kerítés lebontását szeretnétek. Ingyenreklámot kaptok a fidesztől.

eßemfaßom meg áll 2018.02.19. 09:13:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Talán mert az ellenzék hónapok"

dehogy hónapok, lassan 8 éve.

eßemfaßom meg áll 2018.02.19. 09:16:02

@karandash: "Az iskolák, kórházak állapotával nem kampányolhatnak"

mifelénk a kórházat folyamatosan fejlesztik, az iskolákat felujitgatják, szóval kampányolhatnak ezzel is.

eßemfaßom meg áll 2018.02.19. 09:17:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Vannak eredmények, ezeket el is kell ismerni. "

Innentől te hivatalosan fidesznyalonc lettél.

eßemfaßom meg áll 2018.02.19. 09:19:16

@karandash: . "A lopást rühellem, ebben pedig a Fidesz leiskolázza az "elmúltnyolcévet" is."

A lopást mindenki rühelli, de inkább lopjanak ennyit és közben fejlődjön az ország, minthogy annyit lopjanak mint az elődök és közben csődbe menjen az ország. Harmadik reális alternatíva jelenleg nincs.

eßemfaßom meg áll 2018.02.19. 09:20:16

@maxval bircaman szereclőci szürke proletár: nickhamisítónál keményebb buzik nincsenek a magyar neten.

chrisred 2018.02.19. 10:04:40

@eßemfaßom meg áll: Csak hát valójában csak annyi történik, hogy a magyar politikusok folyamatosan dézsmálják a közös javakat, miközben a világgazdaság idônként emelkedô, idônként süllyedô pályára áll. Ezért van az, hogy a magyar emberek idônként nagyot, idônként meg csak kicsit szopnak a korrupt és tehetségtelen politikusok miatt. És közben lassan, de biztosan sodródunk a reménytelenségbe. Mármint az ország, és nem a politikusok.

chrisred 2018.02.19. 10:07:03

@eßemfaßom meg áll: Van harmadik alternativa, csak azt senki nem reklámozza az elitbôl: mindkét bagázst seggberúgni.

Pop40 2018.02.19. 10:22:38

@eßemfaßom meg áll:

Majd nézd meg a "fejlődő országodat", bolsi, mikor véget ér a világban zajló konjunktúra, az eu meg elunja, hogy egy maffiaállamba dönti a lóvét.
Akkor majd megtudod, mire elég az, mikor Mészáros, Tiborcz, meg a többi fideszes maffiózó termeli meg a gdp-t.
Az lesz kb az az időpont, mikor mindenki, akinek 20-nál magasabb az IQ-ja, lelép külföldre, csak a segghülye fideszesek maradnak, akik ostobán nézik egymást, hogy most akkor mi a f@sz is van.

Pop40 2018.02.19. 10:24:18

@eßemfaßom meg áll:

" Egy pozitív ballib kép, hiszen mindannyian a kerítés lebontását szeretnétek."

Jó szokásod szerint hazudsz, de semmi gond, fideszes vagy, azoknál ez automatikusabb testi funkció, mint a levegővétel.

Pop40 2018.02.19. 10:27:45

@Rettegek mert ballib vagyok:

Bolsikám, veletek ellentétben nekem ez az egyetlen nickem van.
Tudom, nehéz elképzelni, miközben téged kivágnak a pártházból, ha nem tolod a fideszes hazudozásokat blogonként minimum 10-20 nicken, de azért hidd el, ilyen is van.

Pop40 2018.02.19. 10:29:30

@Rettegek mert ballib vagyok:

"A Tiborcz ügy egy gyenge karaktergyilkossági kísérlet."

Hát persze bolsi, persze.
Tiborcz meg Vitya nem lopott, mészáros okosabb, mint Zuckerberg, te meg véletlenül sem egy seggnyaló majom vagy.

konrada 2018.02.19. 12:13:10

@Pop40:
Upsz. No most ez egy leegyszerűsítés tőled, vagy úgy összesített vélemény tőled az, hogy a maffiák szokása a negatív kampány?

...mert ez esetben komoly versengést látsz majd negatív kampányokból minden irányból, ami - ha a te megfogalmazásod nézzük - a maffiák versengése lesz...;))

konrada 2018.02.19. 12:15:36

...egyébként meg első???
Hol élt a kedves blogoló az elmúlt 28 évben?????

Pop40 2018.02.19. 14:00:06

@konrada:

Meg ne sértődj, de a hivatkozott kommentben még csak le se írtam a "negatív" szót.
A negatív kampány, bár nem szép dolog, de széles körben alkalmazzák.
A fideszes maffia szimplán csak összevissza hazudozik minden tárgykörben, miközben a rendes kérdések elől úgy futnak, mintha petárdát dugtak volna a seggükbe.

Az nem negatív kampány, hogy azonosítatlan külföldi migránsokat (köztük nagy arányban bűnözőket) telepítek az országba offshore cégeken keresztül, és utána megvádolom az ellenzéket azzal, hogy betelepíteni akarnak.
Ez nem negatív kampány, hanem sima bűncselekmény, illetve hazugság.

Az szintén nem negatív kampány, hogy megszállok minden "független" intézményt, és onnan hol az Ász-szal vegzálom az ellenzéket, hol pedig ellopom előlük a plakáthelyeket. Olyan plakáttörvény alapján, ami kétharmados lenne, de én felesben fogadtam el.

Stb stb lehet még ragozni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.19. 22:39:50

@karandash:

"A Fidesz se azzal kampányol, amiről itt te írsz, hanem kizárólag Sorossal meg a kerítésbontó ellenzékiekkel."

Én soha nem a kampányszöveg, hanem az elmúlt évek tettei alapján szoktam szavazni. Elég szomorú, ha te a kampányszöveg alapján ikszelsz. Ennek alapján a Kétfarkú Kutya Pártra kellene szavaznod: Ingyen sör és örök élet plusz egy nap. Nem elég csábító?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.19. 22:41:44

@karandash:

"Az EU pénzek nélkül Ukrajna szintjén lenne Magyarország."

Az elkúrók kormányzása alatt meg már rég IMF-gyámság alatt lennénk. Az elkúrók hasadványai sem jobbak, sőt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.19. 22:47:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Így igaz. Mérleget kell vonni. Aztán elgondolkodni azon, vajon a mostani ellenzéki pártook marakodásából valami jobb sülne-e ki. Én kétlem. Te?

Az egész mostani ellenzéknek el kellene tűnnie a süllyesztőben, samt Momentum és tsai. Elég nagy szerencse kellene hozzá, de talán nem teljesen kizárt, hogy a régi káderek helyett új, hiteles emberek létre tudnának hozni egy hiteles, erős ellenzéket. Ez még a Fidesznek is hasznára válna, mert versenyre késztetné.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.19. 22:58:00

@Rettegek mert ballib vagyok:

"A Soros kampány pedig egy valós, konkrétan a migrációs veszélyre hívja fel a figyelmet, ami az EU legnagyobb problémája lesz az elkövetkezendő 50-100 évben."

Az EU-nak nem lesz ebből semmi problémája. Csak azt a kis időt kell kibekkelni, amíg az iszlám meghódítja az EU-t, s onnantól eljön az örök béke korszaka.

Pop40 2018.02.20. 01:15:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Persze, bolsi, nyilván így lenne.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/16/orban_az_imf_a_sajat_bankunk/

És még csak világválság se volt akkortájt.
Persze ez rég volt, 7 éve, 2 fideszes agysejt hogy tudna már 7 évet tárolni. :-)

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 09:00:38

@Pop40: "És még csak világválság se volt akkortájt."

...és nem is vettünk fel IMF hitelt

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 09:02:10

@eßemfaßom meg áll: ...viszont visszafizettük amit az elkúróék felvettek

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 09:09:01

@Pop40: Jól értem, hogy szerinted az "európai demokratkus liberális erők" a kerités lelkes támogatói?

"Kimondott szavak nélkül is a megértés hulláma fodrozott végig a tömegen. Óceánia Keletázsia ellen visel háborút! "

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.20. 10:29:04

@eßemfaßom meg áll:

Lusta vagyok utánanézni, de nem lennék meglepve, ha időközben törölték volna a bloggerek a régi, ma már vállalhatatlan posztjaikat.

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 13:50:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: szerintem nem ismerik azt a kifejezést, hogy "vállalhatatlan"

ha ismernék maradna vagy 3 ballib kommentelö, a többit a saját jól felfogott érdekükben kitiltották volna az internetről.

Pop40 2018.02.20. 14:53:19

@eßemfaßom meg áll:

Miért, mit gondolsz, mi célból vette fel Vitya a kapcsolatot az ájemeffel 2011-ben?
Unatkozott, és beszélgetni akart valakivel?

Pop40 2018.02.20. 14:57:11

@eßemfaßom meg áll:

Azt vissza. Nem volt nehéz, tekintve, hogy nagy része érintetlenül állt az MNB-ben.
Mit gondolsz, a vajdád miből vett mol-részvényeket anno 3-4 éves árfolyamcsúcson?

Már csak olyan apróságok kellettek az unortodox sikerhez, mint pl a 3000 milliárdos manyup-vagyon lenyúlása, és kész is volt.

Pop40 2018.02.20. 14:59:47

@eßemfaßom meg áll:

No, olvasd el előbb újra, amit írtam, fogd fel a tartalmát, és akkor utána -talán- nem kérdezel ilyen hülyeségeket.

Pop40 2018.02.20. 15:00:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Aztán miben is hazudtam, elvtársnő?
Túl azon, hogy kínodban már nem tudtál mit vakkantani, csak ezt? :DD

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 20:29:43

@Pop40: mekkora IMF hitelt vettünk fel 2011-ben?

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 20:35:11

@Pop40: "Azt vissza. Nem volt nehéz, tekintve, hogy nagy része érintetlenül állt az MNB-ben."

Ezzel szemben a valóságban:

www.portfolio.hu/gazdasag/hatalmas-tehertol-szabadulunk-meg-mire-koltottuk-az-imf-hitelt.229691.html

"A 2008-ban lehívott több mint 1800 milliárd forint sorsa még viszonylag nyomon követhető, az ÁKK éves jelentése szerint az összegből 262 milliárd forint finanszírozási célokat szolgált, vagyis gyakorlatilag a negyedik negyedévben a hitelmegállapodás megkötése után ez fedezte a költségvetés hiányát. Ezen felül 2008 végén 1483,6 milliárd forint jelent meg az MNB devizabetétében a lehívott összegből, vagyis ez a két tétel majdnem a teljes lehívást fedezte.

A korábban jól működő magyar államkötvény-piac befagyott, az év végén már kisebb mértékben az IMF/EB hitelkeret felhasználására is szükség volt a költségvetés finanszírozásához

fogalmazott az adósságkezelő a 2008-as jelentésében."

"2009-ben aztán további 1726 milliárd forintot hívtunk le a hitelkeretből, amivel az év végére 3351,7 milliárdra emelkedett a teljes tartozásunk az intézmények felé. A fenti lehívás szinte teljes egészében a lejáró adósság és a költségvetési hiány finanszírozását szolgálta. Az ÁKK adatai szerint a nettó állampapír-kibocsátás mínusz 770 milliárd forint volt, vagyis ennyivel több állampapírunk járt le, mint amennyit sikerült eladni. Ennek oka, hogy 2008 októbere és 2009 februárja között teljesen befagyott a magyar kötvénypiac, az összes aukciót törölni kellett, és még ezt követően is csak lassan állt helyre a piac. 2009 februárjától ugyan ismét próbálkozott rendszeres aukciókkal az adósságkezelő, de a korábbi 40 milliárd forinttal szemben először csak jelképes, 5-10 milliárdos tételben, és még 2009 végén is csak 25 milliárd körüli összeget sikerült eladni egy-egy aukción"

N. Barbie 2018.02.22. 17:35:51

Igazan szanalmas amikor sorba egymas utan az osszes fidesznyik cask annyit tud felhozni a szavazasa megindoklasara, hogy hat kicsit jobbak elkuroeknal, meg par jelentektelen kis alamizsna lepest.
Es ennyi. Nekik megfelel ennyi "eredmeny" 8 ev 2/3-os tobbsegu kormanyzas utan, ahol a lenyegeben korlatlan hatalmukat csak a sajat es haverjaik zsebenek kitomesere sikerult felhasznalni, egyetlen egy, akar csak regios szinten kiemelkedo gazdasagi teljesitmenyt nem tudnak felmutatni. Egy lepesuk se volt, amire joggal mondhatna barki, hogy ez igen, ez mar valami.
Igy hat nem csoda, hogy sajat eredmenyekkel nem tudnak a plakatokon dicsekedni, csak az ellenzekrol hazudozni.
Felesleges is magyarazkodni, az a kormany, aki oriasplakatokon csak a politikai ellenfeleirol tud hazudozni a sajat eredmenyeinek ecsetelese helyett, mindent elmond onmaga teljesitmenyerol.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.22. 17:38:00

@N. Barbie:

"az osszes fidesznyik cask annyit tud felhozni a szavazasa megindoklasara, hogy hat kicsit jobbak elkuroeknal"

Ami pontosan annyit jelent, hogy az elkúrók - vagyis a mostani ellenzék zöme - "kicsit" rosszabb a Fidesznél.

Miért szavaznék a kicsit rosszabbra, amikor szavazhatok a kicsit jobbra is?

N. Barbie 2018.02.22. 18:20:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hiaba mentegeted a tolvaj senkihaziakra szavazast, arra nincs mentseg. Nincs olyan ok, amikor joggal mondhatja egy tisztesseges ember, hogy tolvajokra szavaz.
Mondom egy tisztesseges ember...
Az elkuroeknal eppen csak kicsit jobbnak lenni meg kulonosen nem indok erre.
Ha a magyar sikerekrol zeng a vilagsajto, mikor sarga irigyseggel figyelnek mas orszagok politikusai, hogy csak par trukkot hadd lessenek el a szarnyalo magyar gazdasag sikereinek kulcsabol, akkor azt mondanam, hogy esetleg meggondolando lehet, esetleg idolegesen szemet lehet hunyni a mertektelen lopasaik felett.
Csakhogy ilyenekrol szo sincs. Mint mondtam, 8 ev 2/3-ad utan nincs egyetlen kiemelkedo teljesitmeny sem.
Ja, de van, arra lehetunk "buszkek", hogy MO. mar a masodik az europai korrupcios listan, csak Bulgaria eloz meg. Ez igen, es ezekre szavaztok ti.

Amugy milyen erdekes, miota a lendvai utcaban is osszemossak a komplett ellenzeket, azota a fidesznyik kommenthuszaroknal sincs kulonbseg, mindegyik szelektiv amneziaban szenved es ugy csinal, mintha az ellenzek csak elkuroekbol allna.
Ja, hogy igy nem kell kinos magyarazkodasba kezdenetek, hogy a be nem mocskolodott partokra miert nem szavaztok, ertem.
Ja, el se kezd a kovetkezo szokasos fidesznyik merjunk kicsik lenni mantrat: jaj, hat ok is lopni fognak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.22. 20:34:03

@N. Barbie:

A te "be nem mocskolódott" pártjaid nagy része a maszop kölyke, annak hasadványa, így ab ovo mocskos tolvaj. Avagy a déká tiszta lenne csak azért, mert ezen a néven még nem loptak az emberei?

A Momentum már az első nagyobb rendezvénye során elvesztette a tisztaságát, amikor az átlátszóság bajnokaként sumákoltak a rendezvény költségeivel kapcsolatban.

Az elempé épp mostanában paktált le Simicskával, aki nem lett tisztább attól, hogy most más szekerét tolja. Én még emlékszem, milyen tolvajnak, gazembernek stb. nevezték a ballibek Simicskát akkor, amikor még Orbán nagy haverja volt. A bűnei megbocsáttattak attól, hogy most ellene fordult. Pentito? De még ez sem igaz rá.

Jobbik szintén Simicska zsebében van, a fentiek rá is állnak.

Maradnak a mikro- és nanopártok. Van belőlük 100-nál is több... Választhatsz.

N. Barbie 2018.02.23. 13:05:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A "maszop kolykoket" irtam fentebb, mint elkuroek, szerintem eleg vilagos voltam.

A momentumot nem kovetem, gozom nincs a "sumakolasukrol". De akarmi is volt , barmilyen sumakolasrol beszelni fideszeskent igencsak nevetseges...

LMP es Jobbik. A kifogasaid az ev vicce kategoria. Azert zarod ki oket mert mindketto Simicska zsebeben van.
Azt az kis apro tenyt meg veletlenul kifelejted, hogy mindez csak a legnagyobb ellenlabasuk, a fidesz szerint van igy. Tudod, az a fidesz, akik kinkeservesen probaljak most a G-nap utan ratolni Simicskat mas partokra a bulvarmocsok mediaikon keresztul izzadtsagszagu, atlatszo osszeskuves-elmelet cikkeken keresztul.
Meg azon fidesz szerint vannak ok Simicska zsebeben, akik viszont tenyleg Simicska zsebeben voltak ugy huszonpar evig, az o oligarchajuk volt.
Milyen erdekes, ez a nyilvanvalo teny nem zavart, mikor a fideszre szavaztal, nem zavart, hogy Simicska a fidesznek koszonheti meggazdagodasat. Attol meg rajuk szavaztal es fogsz is.
Most, hogy elvalt Simicska es a fidesz utja es a fidesz bulvar szerint (es kizarolag szerintuk, persze bizonyitek, hat az nincs) Simicska zsebeben van ez a ket part, na rogton eleg lett indoknak a nem rajuk szavazashoz.
Na ne nevettesd ki magad.

Ja, es a Jobbik szamtalanszor nyilatkozta, hogy az elszamoltatas Simicskara is fog vonatkozni, az LMP-t nem tudom, nem kovetem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.23. 13:32:12

@N. Barbie:

"barmilyen sumakolasrol beszelni fideszeskent igencsak nevetseges..."

A Fidesz sumákolása nem menti mások sumákolását.

"Azt az kis apro tenyt meg veletlenul kifelejted, hogy mindez csak a legnagyobb ellenlabasuk, a fidesz szerint van igy."

Azt a kis apró plakátügyet meg te felejted ki. :)

"na rogton eleg lett indoknak a nem rajuk szavazashoz."

Nem ez az indok, de érdekes elnézni Simicska mennybemenetelét, amióta szakított a Fidesszel. Azóta már nem is oligarcha, nem is tolvaj gazember, hanem meggyőződéses demokrata. Micsoda metamorfózis. :O

"Ja, es a Jobbik szamtalanszor nyilatkozta, hogy az elszamoltatas Simicskara is fog vonatkozni"

Ja igen, Orbán és Gyurcsány is kölcsönösen fenyegették egymást elszámoltatással, sőt egyenesen börtönne. Oszt mi is lett belőle? Ha netán a Jobbik hatalomra kerülne, pár kis halon kívül senki haja szála nem görbülne.
süti beállítások módosítása