A Paradigma Intézet blogja

Gyurcsány ziccere

2018. március 19. - ParadigmaIntézet

Kerek három napig úgy tűnhetett, Gyurcsány a március 15-i beszédével elérte, hogy az ő kottájából játsszon az ellenzék, Vágó Gábor nyilatkozata azonban szertefoszlatta az exkormányfő reményeit. A labda ismét az LMP térfelén pattog.

gyurcsany.jpg

kép forrás: blikk.hu

A kormánypárt az elmúlt években tökélyre fejlesztette a kommunikációs kormányzás stratégiáját. A recept végső soron egyszerű: folyamatosan olyan témákat kell bedobni a közbeszédbe, melyek kedvezőek a kormánypárt, de kellemetlenek az ellenzék számára. A napirend folyamatos meghatározása, uralása, ezzel pedig a valóságértelmezés monopóliuma igen komoly fegyver, így a Fidesz politikai sikerének egyik kulcseleme.

Ezzel a helyzettel persze az ellenzéki pártok is tisztában vannak, ám az elmúlt években kevés alkalom volt, amikor hatásosan tudták volna befolyásolni, tematizálni a közbeszédet. Az ellenzék - különösképpen a baloldali pártok - még nehezebb helyzetben vannak, hiszen nekik egymással szemben is meg kell nyerniük a tematizációs versenyt.

A mérkőzésük jelenlegi legfőbb tárgya, hogy ki kezdeményezi és alakítja a Fideszt legyőzni képes összefogás tárgyalásait. Aki a következő hetekben integratív szereplőként tudja pozicionálni magát, könnyen számíthat a választók elismerésére, vagyis többletszavazatokra a választáson.

Joggal merül fel tehát a kérdés: Mikor, hogyan és mennyi valós politikai tőkét, illetve szavazatot kell beáldozni a médiában való pozitív megjelenésért?

Ezt mérlegelhette Gyurcsány Ferenc is március 15-e előtt, hiszen az ünnepi beszédében bejelentette, hogy a DK-s Tóth Zoltán egyoldalúan visszalép Szél Bernadett javára a Pest megyei 2. sz. EVK-ban.

Gyurcsány persze elég tapasztalt és rafinált politikus ahhoz, hogy ezt ne jószívűségből tegye, hiszen biztos áldozatot vállalt azzal, hogy elesik a töredékszavazattól (és könnyen lehet, hogy a listás voksoktól is) a választókörzetben.

  • Az egyoldalú visszalépéssel magához ragadta az LMP kezdeményező szerepét, mely a hódmezővásárhelyi időközi polgármester-választás után elsőként igyekezett az integrátor szerepében feltűnni.
  • Gyurcsány jelöltje eleve esélytelen volt, hiszen az előzetes mérések szerint a Fidesz jelöltje toronymagasan vezet, sőt a DK-s Tóth Zoltánt a Jobbik és az LMP jelöltje is megelőzi.
    • A kormánypárti Csenger-Zalán Zsolt négy éve is majdnem több szavazatot szerzett, mint az LMP, a Jobbik és az Összefogás jelöltjei együttvéve.

Az ellenzéki szavazók többsége arra vágyik, hogy a politikusaik tegyék félre a személyes érdekeiket, motivációikat és fogjanak össze. Ez persze nem valószínű, hogy létre fog jönni, beszélni azonban lehet róla. Sőt, kell és fognak is április 8-ig.

Gyurcsány pedig kellően felmérte, hogy többet ér a pártja számára a “pozitív integrátor” szerepe, mint a töredékszavazatok mértéke: az LMP (eddigi kijelentéseivel ellentétben) leült vele tegnap tárgyalni.

Az már csak hab a tortán, hogy az LMP nem hagyta, hogy Gyurcsány túl pozitívan jöjjön ki a történetből - Vágó Gábor a tárgyalásról távozva a következő nyilatkozatot tette: Ha én mondjuk részeg vagyok, és meghívok barátokat otthonra beszélgetni, az a minimum, hogy őt is megkínálom viszkivel.”

A bejegyzés trackback címe:

https://paradigma.blog.hu/api/trackback/id/tr9113752736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kekex 2018.03.19. 19:24:17

Ha netán a gyereke és felesége hazafuvarozása UTÁN, de még a tárgyalás előtt ivott volna Gyurcsány - az vesse rá az első követ, aki képes lenne Széllsl és Vágóval józanul tárgyalni.
Egyébként meg Vágó nem "vendégségbe" ment Gyurcsány magánlakására, hanem a DK pártirodájába. Ha netán szeszt szolgálnak fel, akkor most azzal nyuszisapkázna!

5353 2018.03.20. 06:36:48

Vágó aljas megnyilvánulása, ha igaz lenne is, őt és pártját minősíti. Összefogást várnak a választók. Úgy tűnik az LMP ezt nem érti.

Gandosz 2018.03.20. 10:39:18

Gyurcsótány egy pszichopata, mindegy, hogy részeg vagy sem, egy arrogáns baromként viselkedik.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.20. 10:50:41

Érdekes helyzet állt elő.

Kivlov 2018.03.20. 11:13:25

@5353:
nem. a Választók nem értik, hogy ez nem lehetséges.

odysszeusz 2018.03.20. 11:14:50

Az "ellenzék" személyi állománya (nagyrészt!) közönséges hulladék ember...semmi keresni valójuk nem lenne a politikai pályán, rég el kellett volna tűnniük. AKADÁLYOK csak egy lehetséges rendszerváltásban...Mégis meg kéne egyezniük...csak a pofájuk jár. A híveknek régen dobni kellett volna őket...de azok se jobbak sennivel...igénytelen barmok.

Andy73 2018.03.20. 11:38:21

Ha az LMP leáll közösködni a böszmével, akkor a legfőbb alapelvét adja fel, ami még a nevében is benne van.
Egyébként az ittas böszme üde és ennek a kezelése üde színfolt a színtelen-szagtalan és nagyon vérszegény ellenzéki kampányban.

barli 2018.03.20. 12:03:07

Azt mondjuk nem tudjuk, hogy mennyire volt részeg és miket mondott/csinált. Lehet, hogy annyira, hogy meg kellett említeni.

Bryan élete 2018.03.20. 12:14:11

@Andy73: Az mennyivel jobb az lmp-nek, hogy a nácikkal áll le? akkor nem adja fel a legfőbb alapelvét?
Észre kellene már venni, hogy a Jobbik a fideszre gyúr taarsolyában é rengeteg Simicska doksival, azért nem paktál le senkivel, mert össze akar bútorozni a választások után a fidesz valószinű győzelme esetén.
Azt lmp pedig könnyen melléjük sodródhatna kormányozni. Kapnának egy-egy minisztériumot, két év múlva a jobbikkal Torgyán sorsára jutnak. Pont.
És akkor máris nem lehet más a politika.

ép-ész 2018.03.20. 12:33:52

Gáborka, Gyurcsány nem barátokat hívott, hanem tárgyaló partnereket, úgyhogy részedről az elmaradt vhyskit hiányolni, enyhén szólva is illetlenség.

Bisi 2018.03.20. 12:46:39

Paradigma intézet: én azt hittem ez valami komoly értekező-elemző írás lesz, de csak a szokásos politikai tartalmú "20.000 ft-ot kapok érte" bejegyzés.

jolka40 2018.03.20. 12:55:58

Vágó Gábor tegnap este szényenkezve magyarázkodott és bocsánatot kért a hülye dumájáért.

gyongyi70 2018.03.20. 12:57:52

Az LMP amióta létrejött a fidesznek asszisztál: elhalászik néhány százalékot az ellenzéktől, nehogy összejöjjön a többség a másik oldalon.

konrada 2018.03.20. 13:08:38

@jolka40:
...ja. Mert elmagyarázták neki, hogy nem illik egy poltikusnak felróni a tárgyalópartnere ittasságát, ha meg akar vele állapodni...;))
(Egyébként speciel a dumája pont hogy jó volt, de túl őszinte. Ez meg a politikában tiltott. ...Fletó is túlzott őszinteségi rohamában írta ki magát...;))

Sir Galahad 2018.03.20. 13:08:47

Roncskoalíció. De legalább szórakoztatóak.

morph on deer 2018.03.20. 13:26:33

@Kivlov:
Azt hiszem, azt meg - veled együtt - a pártvezetők nem értik, hogy nem a választó van az ő kedvükért, hanem fordítva!
Tehát qrvára érdektelen, hogy Bernikének nem volt elég “jó a hangulat”, és Gáborkának jól esett volna egy ital, de nem kapott, - mert ki nem szarja le, ugyanis nem az a szempont, hogy ők jól érezzék magukat, hanem hogy végezzék a dolgukat!

Tehát még egyszer: nem a választóknak KELL a pártok és vezetőik kedvében járni, hanem ellenkezőleg, mivel a választók tartják hatalomban, - és tartják el - a pártokat. És ha tetszik, ha nem, annyira nem lehet más a politika, hogy ez ne így legyen!

barli 2018.03.20. 13:26:59

"Elnézést kérek a tegnapelőtti elhamarkodott kijelentésemért. nem whisky volt, hanem vodka. Tisztelettel: V.G."

aptikjampó 2018.03.20. 13:29:34

Miből derült ki hogy ittas? Hülyébb volt mint szokott lenni? Az már tényleg kemény lehetett!
Méltó vezére ennek a hülye ellenzéknek, meg a féleszű szavazóiknak! Ezek után az itt kommentelő vadbarom ballib prolikon nem csodálkozom!

morph on deer 2018.03.20. 13:30:43

@Kelly és a szexi dög:
“Vállalható lett az LMP!”
:)
Úgy érted, hogy már ők is kellően tahón viselkednek, az ízlésednek megfelelően?
Fog ez még jobban is tetszeni, ne aggódj!

konrada 2018.03.20. 13:39:44

@aptikjampó:
...a piának van egy rossz szokása a tudatmódosítók között: szaga van tőle az embernek, így megérzi az, aki a piás közelébe megy...;))

erdelyik 2018.03.20. 14:00:03

Csodás! :) Orbán Viktor meg csak hátradől és kér egy kupica pálinkát. Hogy nyerjen a fidesz, azt az ellenzék elintézi. De most komolyan, végiggondolta valaki, hogy mennyire esélytelen ennyi ellenzéki pártnak úgy összefogni, hogy megdöntsék a rendszert? Aki visszalép, az az adott körzetben bukja a listát is, ráadásul legalább nyolc megyében és 27 választókörzetben jelöltnek kell lenni ahhoz, hogy ne bukjon a lista is. Matekozza valaki ki, hogy a dk, lmp, mszp-p, együtt és jobbik milyen módon tudná úgy megosztani a 106 körzetet, hogy mindenki teljesítse a listaállításhoz szükséges létszámot és mindenhol csupán egy ellenzéki jelölt legyen. Hiszen, ahogy most állnak a dolgok, az lmp és a jobbik bejuthat listáról is, a dk esélye billeg (5 % kell), az mszp esélye pedig (10 %) nulla.

Gitram 2018.03.20. 14:01:39

Amit a bal oldal művel, az már felháborító. Egymással vannak elfoglalva, undorító dolgokat adnak ki magukról.Soha nem lesz összefogás, már teljesen kiábrándul mindenki belőlük.Lásd a Fideszt, mi mindent meg tesznek egymásért, még ha tudják is, hogy valóban igaz, amit feltárnak róluk. Ilyen egy összefogás.

erdelyik 2018.03.20. 14:02:27

@ép-ész: Az megvan, hogy nem a kínálás elmaradása, hanem gyurcsány részegsége volt a gond?

barli 2018.03.20. 14:06:03

@Gitram: tén nem kéne beb*szva fogadni a rivális párt küldöttségét

konrada 2018.03.20. 14:09:56

@jolka40:
...van olyan betegség - vagy kóros állapot - amikor nem nagyon lehet érezni a szagokat.
...gondolom, ezért nem evidencia neked az, amitől a többségnek 2 méteren belül tolakodóan észrevehető a piás állapot...;)

Argus_ 2018.03.20. 14:10:50

Bájos, hogy pont Vágó Gábor jön elő ezzel a részegség sztorival, mikor nem kevés kábszeres - ivós hir volt róla is a múltban. Amúgy meg aljas húzás volt ez az LMP -től, de az emberek nem hülyék és tudják, hogy igy bújnak ki az összefogás alol, ami nem érdeke a gumigerincű LMP csapatnak.

rallus 2018.03.20. 14:24:39

Aki látja Gyurcsányt szónokolni, az úgysem hiszi el, hogy be van rúgva. Ő gyárilag ilyen...

n3spr3ss0 2018.03.20. 14:29:06

A Lófaszt Más a Politika emberei megint a fidesznek dolgoztak alá, ezt a hazugságot fogjuk hetekig hallgatni a szófosóktól.Lehet Gyurcsányt cseszegetni, de ettől még mindig nincs jobb nála, sőt ő a legjobb.

Ekrü 2018.03.20. 14:48:44

Hadházy nyilatkozata:
"Nagyon valószínű és sajnálatos – szégyellem is magam emiatt –, hogy Midi Melánia, az LMP jelöltje volt az, aki rögzítette a beszélgetést, és nyilvánosságra hozta"-Tehát csak ,hogy mindenki tisztán lásson,nem az a baj,hogy egy politikus le akarta fizetni egy másik párt emberét ,hogy lépjen vissza a javára,hanem az ,hogy ezt a másik párt politikusa visszautasította és nyilvánosságra hozta.Ezek után felmerül a kérdés,hogy mit is csinált az LMP és a Jobbik ott a benzinkút parkolójában?Aktatáskát cseréltek mandátumért?

ben2 2018.03.20. 14:53:23

Az LMP kampányát ma Ron Werber irányítja, aki pontosan tudja, hogy hogyan kell használni a bulvármédiát egy kampányban.
Le merném fogadni, hogy Juhász Péter nőverős sztorija és a Jobbikos lefizetős ügy is tőle indult el.
Az LMP stragégiája egyértelműen az, hogy legyalulja a baloldali konkurenciát és a következő ciklusnak már a baloldali ellenzék meghatározó erejeként induljon. Ha az MSZP kiesik a vezető szerepből, akkor a szavazótábora is az LMP mögé fog felsorakozni, ezzel pedig már a Jobbik is megelőzhető, onnantól pedig a protest szavazatok is az LMP-hez fognak húzni.

elvis56 2018.03.20. 15:02:10

Ez a Vágó gyerek idáig szimpi volt de hogy átment BUNKÓBA már nem.Vágasd le a bajuszodat öcsi és huzz a P.CSÁBA .

Kivlov 2018.03.20. 15:35:59

@morph on deer:
Szerinted. Ha így volna, nem fért volna rá a pofájukra egy pufajkás min.elnök, egy D209es vagy egy elqrás. ráfért. egyik sem mondott le. a nép meg kajálta szó nélkül.

dare 2018.03.20. 15:45:01

@Ekrü: Ez a Midi Melánia eset úgy hiányzott a választási hajrában, mint egy falat kenyér.
Két ekkora hülyét. :D
Én úgy dobnám ki mind a kettőt a pártból a pártvezetés helyében, mintha ott se lettek volna.
A Jobbikost azért, mert ilyennel nem poénkodunk a kampányban, az Lmp-st meg azért, mert ha van is bármilyen kompromittáló felvétele bármelyik ellenzéki jelöltről, azt illene a nyilvánosságra hozatal előtt megkérdezni, hogy mit csináljon vele.
Két ekkora zöldfülüt, nem is értem.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2018.03.20. 16:10:02

@ben2: A neoliberális álbaloldalnak ki kellene buknia a magyar politikából! Korszakváltó politikára van szükség, olyayan, amit az LMP is ajánl!

Kinyirtam csáknorisz legyözőjét 2018.03.20. 16:16:30

Meg az idiota lmp-sek sem akarnak a SZEMKILOVETOKKEL kozoskodni.

Ekrü 2018.03.20. 16:17:28

@dare:
"Ez a Midi Melánia eset úgy hiányzott a választási hajrában, mint egy falat kenyér. "-No kétlem,hogy ezt a Jobbik is így gondolja.Az LMP reakciója meg elég érdekes,mert egy tisztességes,nem korrupt párt egy ilyen megvesztegetési kísérleten azért felháborodik.Főleg úgy,hogy láthatóan Midi Melánia volt az aki ebben az ügyben tisztességesen járt el.
"A Jobbikost azért, mert ilyennel nem poénkodunk a kampányban"-Értem én ,hogy ez a hivatalos verzió,de ezt, ugye, te sem gondolod komolyan?Ráadásul felmerül a kérdés ,hogy ,hogy még hány ilyen lehet...
" Lmp-st meg azért, mert ha van is bármilyen kompromittáló felvétele bármelyik ellenzéki jelöltről, azt illene a nyilvánosságra hozatal előtt megkérdezni, hogy mit csináljon vele. "-Az ,hogy nem bízott meg a saját pártja vezetésében az sok mindent elárul az LMP-ről.Valószínű ő már pontosan tudta ,hogy bizony nem "lehet más politika".És olvasva Hadházy reakcióját,igaza volt.

dare 2018.03.20. 16:19:31

@morph on deer: Nem ez a fő probléma, hogy jól akarták-e magukat érezni, vagy sem.
Egy olyan személlyel találkoztak, aki attól függetlenül hogy ellenzéki szerepben van, még azzal a kormányzással amibe majd "beledöglött" még nem válik szimpatikussá a szemükben, mert elmentek vele találkozni.
Gyurcsány jól keveri, le akarja mindenáron szalámizni az Lmp-t, és ő akar lenni a vezérürü azon a térfélen.
A szocikat keresztbe lenyeli, és azok ráadásul önként tálalják fel neki magukat, de az Lmp már kicsit rágósabb falat neki.
4 éve is elbénázták a kormányváltást, amit az Lmp nyakába varrtak, és most is ez a helyzet.
Annyi változott, hogy az Lmp felismerte, hogy még nem lehet más a politika.
Nem lehet egyik pillanatról a másikra megszabadulni az Mszp-től, Dk-tól és a Fidesztől, erre semmi esély nincs 2018-ban, ezért hajlandóak voltak nyitni feléjük is.
Erre kapnak olyan ajánlatokat, hogy pofa lapos, látszik mindenhol kik az esélyes jelöltek, álljanak be szépen az Mszp és a Dk jelöltek mögé, mert ha nem akkor kollaboránsok.
Most, hogy az Lmp látja mi vezérli őket, ami a teljes ellenzéki oldal szétverése, és csak az a lényeg nekik, hogy újra ők legyenek a tényezők az ellenzéki oldalon mint 4 éve, ez nem a kormányváltás receptje.
Bejut vagy 35 egyéni képviselőjük, erre rájön 25-30 listás mandátum, és a kicsik megint ki vannak szorítva a parlamentől.
Nincs se Momentum, se Lmp, se Moma, se Kétfarkú, se Együtt, senki aki mérhető támogatottságot szerzett, csak ők.
Aztán megint eltelik 4 év, és újra ők fogjá az akkori választást is tematizálni.
Most ezzel a koordinációval borzolják az idegrendszerem, mivel jól tudják hogy vannak körzetek, ahol elég a pártlogót kitenni a jelölt mögé, és már az ő jelöltjük az esélyes, mindenki más lépjen vissza az ő javukra.
Vannak jelöltjeik, akikre szívesen adnám én is a voksomat, és bármikor szavaznék Dk-s vagy Mszp-s jelöltre.
Viszont a pártot, a pártvezetést, a párt mögött álló embereket, a szellemi erőterüket, a sajtójukat, és még nagyon sok mindent viszont nem hiányolnék, ha eltűnnének végre a süllyesztőben.
Látom elkezdték felkeresni az Együttet és a Momentumot a segítségüket illetően, ha már az Lmp kollaboráns.
Majd nekik is megterítenek valami száraz pogácsával, előadják majd a kormányváltó receptjüket, és sikeresen el fogják tüntenti az Együttet most már végleg, a Momentumot pedig majd lassan ölő méreggel fogják eltenni láb alól.
Nekem az egész ellenzéki oldalon a legvállalhatatlanabb 2 párt az Mszp és a Dk.
Szinte az összes többit szívesebben látnám a parlamentben, mint ezt a két lókötőt a Fidesszel egyetemben.
De még ott lesznek, ami talán nem is akkora nagy baj.
Majd nagyobb lesz a bukása mind a háromnak 4 év múlva, még most kiélvezhetik a jutalmuk gyümölcsét.

William Kidd 2018.03.20. 16:23:33

Fletonak mar tobb eve voroslik a feje a piatol, csak a hulye nem latja. Biztos most is bekent valamit az LMP-s banda erkezese elott. Jogos, hogy Vago szova tette az udvariatlansagot.

dare 2018.03.20. 16:31:03

@Ekrü: Azért háborodtak fel, mert nem adott semmi esélyt a védekezésre.
Lehet hogy tényleg csak poénból mondta, kért volna egy személyes találkozót, ahol mintha hajlandó lenne a megállapodásra jelent volna meg, azt a beszélgetést veszi fel, és akkor most nem lenne miről beszélni.
Így viszont ez tényleg lehetett egy félresikerült poén is, ami simán elképzelhető, mindenki a saját szája íze szerint ízlelgesse.

Még nem lehet más a politika, de ez nagyrészt a regnáló hatalomnak köszönhető.
Meg persze az előző garnitúrának.
Egyszerűen nem is tudom hogy lehetne velük felvenni a küzdelmet úgy, hogy teljesen tiszta marad utána az ember.

Ekrü 2018.03.20. 16:46:49

@dare: "Azért háborodtak fel, mert nem adott semmi esélyt a védekezésre. "-??? Kinek kellett volna esélyt adni a védekezésre.Csak nem azt akarod mondani,hogy azok után,hogy a Jobbik politikusa meg akarja vesztegetni az LMP politikusát ,az LMP-nek felháborodás helyett fel kellett volna hívni Vona Gábort azzal,hogy "szia Gabikám,tudom ,hogy vesztegettek,de létszi ,adjatok már valami elfogadható magyarázatot,hogy ne kelljen már nyilvánosságra hozni."Mert ez viccnek is rossz...
"Lehet hogy tényleg csak poénból mondta"-Hát persze...A "farkas" is csak melegedni ment volna be a kecskegidákhoz...

ben2 2018.03.20. 16:50:02

@Peter_Cs:

Én egy percig sem sajnálom a szocikat ha kibuknak, sőt.
Még csak azt sem mondom, hogy az LMP nem csinálja jól, amit csinál.
Ugyanakkor az LMP eddig a pártnak álcázott politikai vállalkozások ellenében határozta meg magát, Schiffer lelépése óta pedig gőzerővel alakítja át magát profi politikai vállalkozássá.
Én drukkolok nekik, mert szerény véleményem szerint a modern nyugati politikában csak a politikai vállalkozások tudnak hosszabb távon túlélni és valódi eredményeket elérni.
Persze jó lenne, ha ezt maguk az LMP-sek is minél hamarabb beismernék és elfogadnák, csak azzal nyilvánvalóvá vállna, hogy amit most a Fidesz legnagyobb bűnének tartanak, az valójában a politika természetes működése és alapvetően demagógia egy párttól számon kérni, hogy miért nem cselekszik a jól felfogott érdekei ellenében.
Olyan ma az egész magyar közélet, mintha egy boxmeccsen kitörne a nézők között a verekedés, a vezérszurkolók meg a versenyzőkre tolják a felelősséget, hogy azért van balhé, mert azok ott a ringben nem képesek ütésváltás nélkül eldönteni, hogy ki legyen a nyertes.

dare 2018.03.20. 16:56:11

@Ekrü: Komolyan mondom vagy értetlen vagy, vagy nem tudsz szöveget értelmezni.
Vagy csak a szokásos szándékos csúsztatás. :D
Vona szóba se került, az Lmp-s kiscsajnak kellett volna a saját pártvezetését felkeresnie, és nem önálló üzemmódba kapcsolnia magát.

Hát persze meg ahogy írtam is.
Mindenki a saját szája íze szerint értelmezi.
Van aki így, van aki úgy.
Ez a baj a nem egyértelmű szituációkkal.

Ekrü 2018.03.20. 17:04:09

@dare: Te ezt írtad:
"Azért háborodtak fel, mert nem adott semmi esélyt a védekezésre. "-Én erre megkérdeztem,hogy kinek kellett volna esélyt adni a védekezésre?De mivel itt a jobbikos követte el vesztegetést ,ezért gondoltam azt hogy a Jobbiknak kellet volna esélyt adni a védekezésre.Ezért írtam azt amit .Bocs ,az fel sem merült bennem,hogy az egyetlen vétlen embernek,Midi Melániának kellett volna védekezni saját pártjával szemben.Itt ugyanis nem ő a vétkes,és az elég nagy baj ,ha a saját pártja nem így gondolja.

Ekrü 2018.03.20. 17:06:48

@dare:
"Lmp-s kiscsajnak kellett volna a saját pártvezetését felkeresnie, és nem önálló üzemmódba kapcsolnia magát."-Erre már írtam választ neked:
-Az ,hogy nem bízott meg a saját pártja vezetésében az sok mindent elárul az LMP-ről.Valószínű ő már pontosan tudta ,hogy bizony nem "lehet más politika".És olvasva Hadházy reakcióját,igaza volt.

dare 2018.03.20. 17:15:54

@Ekrü: Én pedig már korábban is írtam, hogy igen, olyan időket élünk, ahol nem lehet más a politika.
Azt is leírtam kik miatt.
Az idealisták most egy picit lépjenek hátrébb, talán 4 múlva több babér fog teremni nekik, nem az ő idejük jött most még el.
Az meg milyen, hogy nem bízott a saját pártja vezetésében.
Akkor kilép a pártból, és úgy hozza nyilvánosságra a felvételt.
Ha nem bízik a pártjában, semmi keresnivalója nincs ott továbbiakban.
A tisztességes ember ilyen döntéseket szokott ilyenkor meghozni.

anyadmajma 2018.03.20. 17:26:54

@Kivlov: szerintem te meg egy bolsevik hazaáruló geci vagy, akármelyik nickeden is jössz ide szopni, birka.

Világít a torony 2018.03.20. 17:38:18

@ben2: "Az LMP kampányát ma Ron Werber irányítja,..."
Nem kéne frissítened legalább havonta?

DFK 2018.03.20. 17:54:44

Az lmp játsza a szűzk_rv@t. Tárgyalok is meg nem is. Mondjuk én jól szórakozok.

Ekrü 2018.03.20. 17:58:10

@dare: "Az meg milyen, hogy nem bízott a saját pártja vezetésében. "-Miért az milyen amikor egy párt egyik vezető embere ahelyett,hogy megdicsérné ,hogy visszautasított egy megvesztegetést még inkább őt marasztalja el?Az LMP vezetőinek ha tisztességes politikát akartak volna (vagy legalább a látszatát fenntartani),akkor felháborodva vissza kellett volna utasítani,hogy egy másik párt megpróbálja megvásárolni az embereit.
"Én pedig már korábban is írtam, hogy igen, olyan időket élünk, ahol nem lehet más a politika.
Azt is leírtam kik miatt. "-No akkor a kik miatt-hoz írd hozzá létszi a Jobbikot és az LMP-t is ,mert ezek szerint ők sem különbek...

dare 2018.03.20. 18:18:44

@DFK: Majd nem fogsz. :D

@Ekrü: Nincs itt a felháborodások ideje, mivel a Fidesz egy zászló alá terelte az egész ellenzéket, ezért nekik most nincs arra idejük, hogy erkölcsi pidesztálra emeljék magukat a többitől.
Kell a Jobbik, az Mszp, a Dk, az Lmp, és még a kisebb pártok is a jó szerepléshez.
Most nincs idő azon elmélkedni ki különb a másiktól.
Egyik se.
Pont a Fidesz miatt nem tudnak tisztességes politikát folytatni, tisztességes politikával csak bejutnak 7-8 százalékon, és nem változik semmi.
Persze a "legtisztességesebb" párt ennek aztán nagyon tudna örülni.
Egy tisztességes jelöltet már kapnak, akivel küzdhetnek majd 4 évig (Kunhalmi).
Ne aggódj, lesz még aki fel tud nőni majd hozzájuk.

morph on deer 2018.03.20. 18:26:53

@dare:
“Gyurcsány jól keveri, le akarja mindenáron szalámizni az Lmp-t, és ő akar lenni a vezérürü azon a térfélen.”

Mert szerinted mi lehett hátrányos az LMP számára abból, amit a Gyurcsány ajánlott, vagy ajánlhatott?
Azon a hisztin túl, hogy “az LMP elveszíti a hitelét, (ami volt neki?) mert szóba állt Gyurcsánnyal? Lehet sikítani ezerrel, de a Gyurcsány jelenleg megkerülhetetlen, és ez akkor is így van, ha nem tetszik.

Az a lehetőség rendelkezésére állt az LMP-nek, hogy ne menjen el a találkozóra, és akkor nem lett volna miért aggódni a “hitele” miatt, de nem ezt választotta, és elment.
Akkor viszont mondjuk az lett volna a minimum, hogy szemtől szemben kimondják, hogy nem, kösz, de nem, és kész. Nálam ebben az esetben legalább a civilizáltságukkal kapcsolatos respektusuk megmaradt volna.

Ehelyett lementek fideszesbe és személyeskedő támadást intéztek - utólag - a tárgyalópartnerükkel szemben.
Szerintem ez egy primitív, mondhatni tahó húzás, ami eddig nem volt jellemző az LMP-re.
Véleményem szerint ezzel többet veszítenek, mint nyernek, de legyen ez az ő bajuk.

“4 éve is elbénázták a kormányváltást, amit az Lmp nyakába varrtak, és most is ez a helyzet.”

Négy éve esélytelen volt a kormányváltás, sajnos Bajnaiék eltökölődték a dolgokat rendesen, az eredmény nem volt kétséges.

Az LMP viszont segített rendesen a fideszes mandátumok számát felvinni a kétharmados határig, aztán a határon túli honfitársak megadták a kegyelemdöfést.
Ez tény, ezen nincs mit szépíteni.

Jelenleg a dolog még egyértelműbb: az LMP és a Momentum az, aki az utolsó pillanatig mereven elutasított mindenféle együttműködést, ami ugyan puhul kissé, de ez már meglehetősen megmaradt a köztudatban.

Az egésszel az a baj, hogy neked tökéletesen igazad van abban, hogy ideje lenne a ‘korábbiaknak’ eltűnni a közéletből, de illene tudomásul venni, hogy ez nem kivánságműsor.
Ha van helyettük jobb, akkor kiesnek, ha meg nincs, akkor nem.

Ennél sokkal nagyobb baj, hogy most nem erről van szó!
Most a kérdés nem csak az, hogy orbanizmusban akarunk-e élni még négy évig, hanem az is, hogy valóban az orbanizmus továbbfejlesztését, kiteljedését akarjuk-e még négy év uralkodás biztosításával?
Mert kétség ne legyen, a beigért “elégtétel” csak a kzdet...

Mindez valóban arányban áll néhány LMP-s és Momentumos egójának kérdésével?

Számomra ez nem kérdés, szerintem nem!
És aki az orbanizmussal szemben ‘pártérdekre’ meg ‘identitásra’ hivatkozik, az alkalmatlan politikusnak ha nem képes túlnőni a saját korlátain, és nem érdemel egyetlen szavazatot sem.

Ekrü 2018.03.20. 18:37:38

@dare:
"Pont a Fidesz miatt nem tudnak tisztességes politikát folytatni, "-Na hallod...ez pont úgy hangzik,mint a "mások vittek rossz utakra engem..." :))) Ezt most te tényleg komolyan gondolod?De most őszintén,aki még nincs is a hatalom közelébe és már vesztegetéssel kezdi, az mit fog csinálni ha odakerül?És aki most megvásárolható,az gondolod,hogy később nem lesz az?

dare 2018.03.20. 18:58:04

@morph on deer: Tudjuk mit ajánlott?
Én nem tudom, lehet elkerülte a figyelmemet, de azon kívül mit szeretne majd a választás után a pártoktól, nekem semmi más információ nem jutott el.
Amúgy egy szóval sem mondtam, hogy megkerülni kell, mert az ő pártjában is vannak tisztességes jelöltek, és kellenek majd nagyon a számolásnál 8.-án.

Most nem akarom keresztre feszíteni Vágó Gábort egy elhibázott döntése miatt, mert már így is többet beszélünk az egészről mint kellene.
Hibázott, bocsánatot kért, ebbe nincs több.
Gyurcsány is lehetett volna egy kicsit lazább, és meginvitálhatta volna Vágót egy gyertyafényes vacsorára finom borokkal, és sültekkel pogácsa helyett.
Hozzátette volna azt, hogy ezen ne múljon a megállapodás.
Nem kell így befeszülni, ezeket meg lehet beszélni, el is engedte az egészet ő is szerencsére.
A primitív tahóságról meg csak annyit, hogy hónapok óta mással se foglalkozik a Dk megmondóemberei, háziblogjai, véleményvezérei, hogy ahol érik ott vágják az Lmp-t.
Ehhez kellene most jópofát vágni.
Elhiszem, hogy nem könnyű nekik, de mégis elmentek, és vállalták hogy rajtuk csemegézzen a kormánypárti sajtó 4 napig.
Az én véleményem szerint meg Gyurcsány is vesztett, mert nem tudott elegáns maradni.
Fátylat rá.

Senki nem tudta mi lesz az eredmény 4 éve.
Utólag könnyű okosnak lenni, de én se gondoltam egyébként 2/3-ot a Fidesznek, gondoltam hogy győznek, de azt nem hogy ennyivel.
Schiffer túl idealista volt, aminek meg is lett az eredménye.
Bár én most is azt mondom, hogy jól döntött, de látom én is nagy hiba volt ez részéről, de az is nagy hiba lett volna, ha betagozódik, mert akkor a pártja most az Együtt százalékán muzsikálna mostanra.

Mind az Lmp-t, mind a Momentumot meg tudom érteni az óvatossságukkal kapcsolatban, nem tudom őket ezért kárhoztatni.
És ez nem az Lmp-sek és a Momentumosok egóján múlik csak.
Én akkor hiszem el maximálisan az Mszp-nek és a Dk-nak, ha a kicsikkel is számolnak a jelöltek koordinálását illetően.
Van egy pár kérdőjeles körzet, ahol esélyes az Együtt, vagy az Lmp jelölt is.
Na várjunk csak, pont most mondta Mesterházy, hogy csak Szél Bernadett az esélyes a kis pártok jelöltjei közül.
Nagyon messze van még ez a megállapodás.
Én korlátokat nem a kis pártok előtt látom.

dare 2018.03.20. 19:00:37

@Ekrü: Te tényleg nem érted azt amit írok.
Azt mondtam a Jobbikos jelölt is kuka.

morph on deer 2018.03.20. 21:13:28

@dare:
Lényegében igazad van.
A jelek szerint a kakaskodás elsimítva, de hogy istenigazából szükség nem volt rá az biztos.
Négy éve én már hónapokkal korábban sikítoztam, hogy el kéne már kezdeni megmozdulni, mert napról napra csökken a támogatók száma, és ha hagyják végleg leülni a kezdeti lelkesedést, akkor annyi, erre tényleg.
Valahogy az istennek se tudnak időzíteni egy kampányt, de ez nem is csoda, hiszen politikusok vezetik, holott ez reklám- és kommunikáció szaktudást igényelne.
(Az egyetlen valódi hozzáértő szerintem Wermer András volt. Igaz, hogy a fidesznél, de akkor is!)

A valódi kicseszés a kis pártokkal a küszöb, ugyanis ha nem egy név alatt indulnak, akkor ahány párt, annyiszor 5%, - ezt meg nem valószínű, hogy tudnák hozni. Beállni meg egy másik logó alá pedig nem mindenki hajlandó, sajnos ez történt Bokrossal.

A jó válasz például az LMP és a Momentum problémájára - is - az lenne, ha most deklaráltan meghatározott időre szólna minden együttműködés, nevezetesen a nagytakarítás után kiírt új választásokig, ami 1-1,5 év múlva már akár meg is történhetne.
(Aki addig nem bírná ki erősködés nélkül, az nyilván rossz szakmát választott...)
Aztán egy értelmesebb választási törvénnyel nekifutni még egyszer egy “igazi” választásnak, akkor már ki-ki magáért.
Addig a válaszók is megláthatnák, hogy ki mire képes, ki mit tesz a köz érdekében, és az alapján lehetne dönteni.

Igen, ábrándozok.
Egy normális Magyarországról

2018.03.20. 21:39:06

Vágó alkalmatlan politikusnak, annak vannak alapvető kritériumai. Egyszer már belátta, aztán rájött, hogy nehéz megélni "kint", most megy vissza a melegbe, tuti pénzért.
Egy eszelős, ráadásul orbán rajongó. Utána lehet nézni miket szokott nyilatkozni róla.

dare 2018.03.20. 21:47:42

@morph on deer: Teljes mértékben egyetértek.

Most léphetünk majd egy arasznyit a normális Magyarország felé.
Jó lenne már ha 9.-ét írnánk, legalább már látnánk mennyit kell még dolgozni érte sokaknak.

dare 2018.03.20. 21:49:38

@Hortenz: Ne túráztass már.
Miket?

VáradiJános 2018.03.20. 22:59:38

Ajjaj, meglátja grécigecizsotyesz, hogy báncsák a főpapjujat és mingyá gyünnek a @taga20 kommentek

Alick 2018.03.20. 23:19:07

A természetes kiválasztódás akkor működne jól, ha az MSZP és a DK végre kiesne a Parlamentből (erre vanm is esély) és a "gengszterváltó" poszt-kádári pártok leváltói 2022-ben leváltanák végre a fideszt is.

Doberdo 2018.03.21. 10:42:27

@Alick: Sajnos láttuk, hogy mi történt 1990. után. Akkor jött egy MDF nevű tisztességesnek nevezett képződmény, de 4 év után csak zomberáj maradt
belőlük. Nem hiszem, hogy a LMP mást tudna elérni. 2022-ig ők is kompromittálódnának és eltünnének a sűllyesztőben.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.21. 11:19:52

@odysszeusz: Hááát elég sommás a véleményed.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.21. 11:22:25

@Alick: Szeretném jelezni, hogy elvileg egyet kéne értenem veled de van egy két megjegyzésem is. Akkor elkéne tünnie a FIDESZ-nek is. De csak a jelenlegi ellenzék tud egyezkedni. Bárminek is hivják őket.

Alick 2018.03.21. 12:33:21

@kublerek: A fideszt akkor lehet majd eltünteni, ha az ellenzék nem oszlik szét ennyi pártra/érdekcsoportra.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.21. 12:49:27

@Alick: Ez igaz, De ha a FIDESZ ennyi szatelit pártot csinált akik egymás ajánlóíveit másolták és a FIDESZ-t is. Igy osztva meg az ellenzéket.
süti beállítások módosítása